Pazartesi 10.07.2017 00:00
Son Güncelleme: Pazartesi 10.07.2017 11:11

Kredi kartı ödemeleri rekor seviyede

Türkiye'de kredi kartlarıyla yapılan harcamalar rekor seviyelere ulaşırken, yaklaşık 60 milyon kredi kartı kullanıcısı tarafından 615 milyarlık ödeme gerçekleştirildi

Bankalar Arası Kart Merkezi'nden (BKM) derlenen verilere göre, günümüzde aktif olarak kullanılan 124 milyon banka kartı, 60 milyon da kredi kartı bulunuyor. 2012 yılında 2.9 milyar adet kartlı alışveriş ile 346 milyon liralık ödeme yapılırken bu rakam son bir yılda 4.4 milyar işlemle 615 milyarlık ödemeye ulaştı.

Teknolojik gelişmelerle beraber kart kullanıcılarının ödeme deneyimleri de günden güne farklılık gösteriyor. Kart kullanıcıları daha hızlı işlem yapmak amacıyla temassız kartlara büyük ilgi gösterdi. Son bir yıl içerisinde 60 milyon işlemde 1.3 milyar temassız kartla ödeme işlemi gerçekleştirildi.
Kredi kartları çoğunlukla özel günlerde işlem rekoru kırıyor. 2017 yılında Anneler Gününde işlem rekoru kırılırken, Ramazan ve Kurban Bayramı arifeleri en çok işlem yapılan günler arasında yer aldı. Ajans Press'in incelemesine göre kredi kartları yılbaşından günümüze 10 bin 487 yazılı basın haberine konu oldu.
ITS Medya'nın web ve sosyal medya incelemesinde ise kredi kartlarının 35 bin 455 haberle sosyal medyanın da önemli gündem başlıklarından birisi olduğu belirtildi. Öte yandan kartların sektörel kullanımları göz önüne alındığında en çok market ve AVM harcamalarının ön plana çıktığı belirtildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.