Giriş Tarihi: 15.7.2017

Meclis’e kurşun yağmuru altında girdi

Meclis’e helikopterden yağan kurşunların altında giriş yapan Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, TBMM’de darbecilere meydan okurken Meclis’e ilk bomba düştü. Zeybekci, “Evden çıkarken ailemle helalleştim. Canımızı vermeye hazır bir şekilde Meclis’e geldik” dedi

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci o geceyi SABAH'a anlattı:
Ekonomi kurmayları silahlı, bombalı saldırıların sürdüğü 15 Temmuz gecesinde Meclis'i boş bırakmadı. O gecenin akıllara kazınan görüntülerinden birinin kahramanı da Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci idi. Zeybekci, 22.30 sıralarında Meclis'in Dikmen kapısından girdiği dakikalarda terör örgütü üyelerinin kullandığı helikopterden kurşun yağmuruna yakalandı. TBMM'de darbecilere meydan okurken oğlu Atilla'nın yanlarından ayrıldığı dakikalarda Meclis'e ilk bomba düştü. Ekonomi Bakanı Zeybekci, o geceyi ve sonrasındaki gelişmeleri SABAH'a anlattı:
KIZIMIN MEZUNİYETİ VARDI
15 Temmuz günü Çubuk'ta kızım Fatma'nın hukuk fakültesinden mezuniyeti vardı. Onlardan ayrıldım, bakanlığa geçtim, akşam da yemekte buluşacaktık. Heyeti kabul ettim. 21.00 gibi yemek yenen yere geldim. 20 dakika sonrası ilk uçak uçtu Ankara üzerinde. Arkadaşlar 'Gece eğitimi' dediler. 5-10 dakika sonra bir uçak daha geçti. 'Bu gece eğitimi değil' dedim. Saat 22.00'a yaklaşırken 'Hanım ve çocuklara hadi kalkın gidiyoruz' dedim. 22.30'da eve geçtik. Darbe girişimi olduğu teyidini aldık.
HASAN DOĞAN'LA BAĞLANTI KURDUK
Cumhurbaşkanımızın yanında Hasan Doğan'la telefon görüşmemiz oldu. Bakanlarımızla bir dizi telefon trafiği sürdü. Önce Çankaya'da, Başbakanlıkta buluşma kararı aldık. Eşim ve küçük çocuklarımı bir dostumuza götürmek üzere çıktık. Onları bıraktık. TRT'nin önünden geçerken polislerin siper aldığını ve silah seslerini duyduk. Silah seslerini duyunca Çankaya'ya gitmekten vazgeçtik. 'Milletin iradesinin temsil edildiği tek yer TBMM' diyerek oraya yöneldik. Meclis'te Dikmen kapısına geldiğimizde saat 23.30 civarıydı. Dikmen kapı nizamiyesinde açığa çıktık. O sıra yağmur gibi tepemizden kurşun yağıyordu. Tören yolundan Meclis'e doğru gittik. Duvarlarda kurşunların ışıkları vardı. Ağaç dalları aşağı düşüyordu. Üzerimize arkadaşlarımız kapandı, yere çöktük. İki metrelik duvardan atladık. Yukarıdan helikopter ateş ediyor, projektörle aşağıdakileri arıyordu. Meclis'i bağlayan tünelden içeri girdik. AK Parti, MHP, CHP'li arkadaşlar da geldi. Konuşmalar oldu. Telefonla bağlantılar kurmaya başladık. Bir televizyoncu arkadaşımızın kurduğu sistemle yayınlar yaptık. Orada yemin ettik, bu ülkeyi ihanetçilere teslim etmeyeceğiz, burada öleceğiz.
EŞİMLE VEDALAŞTIM, HELALLEŞTİM
Ailemle helalleştim, abdestimi aldım. Oğlum Atilla benle geldi, ateş edildiğinde yanımdaydı. O bir 1-2 saat kaldı, ayrıldı. Ardından onun olduğu yer bombanın atıldığı yerdi. Üç beş dakikalık mesafeyle gitmişti. Eşimle vedalaştık. Allaha şükürler olsun ki ne eşim, ne çocuklarım hiç kimse 'dur' demedi.
HAVAALANININ ELEKTRİKLERİNİ KESTİK
Bu arada bir vatandaşımız Denizli'de zırhlı birliklerden bir konvoyun ayrıldığını söyledi. Valiyi aradım. Yanlış anlaşılma olmasın diye dönüyoruz dedi. Verilen bilgi yanlıştı. Darbeci general olduğu iddia edilen hainin söylediği bir yalan. Dönmediler, yollarına devam ettiler. Üçgen dediğimiz noktadan Ankara'ya döndükleri bilgisi geldi. Belediye başkanlarını aradık. Çardak Havaalanı 60 km mesafede. Oraya gitme ihtimalleri yükselince hem Çardak ilçesinin hem de havaalanının elektriklerini kestik. "Ne pahasına olursa olun durduracaksınız" dedim. Jenarötörler tamir edilmesin diye yakıtlar toprağa döküldü, uçaklar inemesin diye araçlar piste bırakıldı. Günün ilk ışıkları ile o askerler teslim oldu. Türkiye o gece tarihi bir gün yaşadı. Vesayete teslim olmadı, millet demokrasiye sahip çıktı. Milli iradede ortak karar alındı. Milletin iradesi, milletin vekilleriyle sokaklara döküldü. Vatan hainlerine, darbecilere gereken ders verildi. Bu millet canı pahasına demokrasiyi kazandı.
EKONOMİ TIKIR TIKIR İŞLEDİ YATIRIMCI ALDIRMADI
Üzerinden tam bir yıl geçti. Küresel yatırım algısı güçleniyor. Yabancı yatırımcı darbe girişimine aldırmadı. 15 Temmuz darbe girişiminden sonra yedi aylık dönemde toplam 7 milyar dolarlık doğrudan yatırım girişi gerçekleşti. Geçen yılın ilk altı ayında toplam doğrudan yatırım girişi 5.3 milyar dolar oldu. Temmuz ayı sonrasındaki dönemde doğrudan yabancı yatırım tutarının önceki aylarda gerçekleşen değerin üzerinde gerçekleşmesi, söz konusu hadisenin yatırımcı nezdinde herhangi bir olumsuzluk teşkil etmediğini gösterdi.
Bu sıcak gelişmelerle birlikte ekonominin zarar görmemesi için de müthiş bir trafik işledi. Cumartesiden itibaren arkadaşlarımızla koordineli bir şekilde ne tür tedbirler alınacağını konuştuk. Fiyat dalgalanmaları, bankacılık faaliyetleri başta olmak üzere bütün olasılıkları değerlendirdik. Herhangi bir paniğe meydan vermemek için bütün tedbirler aldık. Bankacılık sektörünün yurtdışı transferlerini yerine getirmesi en büyük göstergeydi. Tüm sistem tıkır tıkır işledi.