Perşembe 20.07.2017
Son Güncelleme: Perşembe 20.07.2017

Tüketici ‘ayıplı’ malı affetmedi

Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nın verileri tüketicinin yasal haklarını kullandığını ve kanunda 'ayıplı mal' olarak tanımlanan ürünleri iade ettiğini ortaya koydu. Bakanlığın verilerine göre son 1.5 yılda 124 bin 331 ürün 'ayıplı mal' olduğu gerekçesiyle tüketiciden geri döndü. Bunlar arasında ise cep telefonu ve ayakkabı ilk sırada yer aldı. Bakanlığın istatistiklerine göre 2016-2017'nin ilk altı ayını kapsayan 1.5 yıllık dönemde tüketicilerden ayıplı mallarla ilgili 153 bin 344 iade başvurusu oldu. Bunlardan ise 124 bin 331 başvuru ayıplı malın iadesinin gerçekleşmesi ile sonuçlandı.
HAK ARAMAK DAHA DA KOLAYLAŞTI
Yapılan düzenlemelerle tüketicinin hakkını araması kolaylaştırılırken 2014-2016 arasını kapsayan iki yıllık dönemde ise Tüketici Hakem Heyetleri'ne 9 milyon 722 bin 457 başvuru yapıldı. 8 milyon 117 bin 996'sı ise tüketicinin lehine sonuçlandı.
Tüketicilerin şikâyet başvurularında ilk sırada bankacılık sektörü yer alırken ayıplı mal ve hizmetler ikinci sırada yer aldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.