Salı 25.07.2017

Sektörün cirosu 1.4 milyar dolara çıktı

Türkiye iklimlendirme sektörü 2016’da 1.4 milyar dolarlık büyüklüğe ulaştı. Ev tipi klima satışlarında ise yüzde 17.5 artış sağlandı

Türkiye iklimlendirme sektörü 2016'da 1.4 milyar dolar iç satış büyüklüğüne ulaştı. Türkiye iklimlendirme sektörünün yüzde 90'nını temsil eden İklimlendirme Soğutma Klima İmalatçıları Derneği'ne göre 2016 verilerinde önceki yıla göre artış gösterirken Türkiye'de ev tipi klima satışla ı bir önceki yıla göre yüzde 17.5 artarak 800 bin adede ulaştı. Bu satış büyüklüğüyle Türkiye, Avrupa'da en büyük üç pazardan birisi olma özelliğini korudu.
ALTI YILDA 31 BİN ADETLİK SATIŞ
Ticari klima olarak isimlendirilen değişken debili klima dış ünite satış rakamlarında da benzer artışlar envanter çalışmalarına yansıdı ve son altı yılında yaklaşık 31 bin adetlik satış büyüklüğüne ulaşıldı. Merkezi sistemler, soğutma grupları ve aksesuarlarıyla birlikte Türkiye iklimlendirme sektörü toplamda 2016'da 1.4 milyar dolar iç satış büyüklüğüne ulaştı. Akdeniz ülkelerinde ev tipi klimaların kullanımı yüzde 20-50 aralığında iken bu oran Türkiye'de henüz yüzde 10 civarında. Bu durum, ev tipi klimaların kullanımının giderek aratacağı ve pazarın konutlarda büyümeye açık potansiyelini gösterdiği şeklinde yorumlanıyor.
SICAK HAVA KAMPANYA GETİRDİ
2017'nin sıcak sezonuna girdiğimiz şu günlerde klima için sağlanan ÖTV indirimi nedeniyle tüm İSKİD üyesi şirketler, önemli kampanyalar ile müşterilerine çeşitli avantajlar sağlayarak özellikle mart-mayıs döneminde çok sayıda klima cihazının satışını gerçekleştirdi. Yaz dönemindeki montaj yükünün hafifletilmesi ve kullanıcıların daha verimli hizmet alabilmesi için erken satışlar sektörü olumlu olarak etkiledi. 2017'nin ilk altı ayında yaşanan olumlu gelişmelerin ardından ve klima satın alma kararı verilmesinde yaz dönemi hava sıcaklıkları bu yıl da Türkiye klima pazarının büyümeye devam edeceğini gösteriyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.