Çarşamba 26.07.2017

Sigortada yeni trend ‘robot’ teknolojisi

SİGORTACILIKTA son dönemde en yaygın olan ve en çok konuşulan trendlerden biri de sigorta robotları. Robot yazılımlar kullanan sigorta şirketlerinin sayısı her geçen gün artıyor. Underwriting ve hasar süreçlerini yöneten robotlar sektörde önemli bir yer edinmiş gibi gözüküyor. Sigorta şirketlerinin yapay zekaya yatırım yapma konusundaki isteklilikleri her geçen gün artıyor. Avrupa ve ABD'de oldukça yaygın olarak kullanılan ve ülkemizde de özellikle son aylarda yaygınlaşmaya başlayan chatbot (genelde Facebook Messenger üzerinden müşterilerle konuşabilen robot yazılımlar) uygulamaları büyük yatırım topluyor. Sigortacılıkta hasarın oluşmasından sonraki ilk hasar bildiriminden itibaren botlar son derece yaygın olarak kullanılıyor. Şirketler hasar sonrasında ekspertiz istemeyen tüm süreçleri botlarla desteklemek için çabalıyor. Sigorta şirketlerinin aldığı çağrıların neredeyse %60'ını hasar süreçlerinin gidişatıyla ilgili sorular oluşturuyor. Müşteriler şirketlerini arayarak, yapmaları gereken bir şey olup olmadığını ya da sürecin hangi aşamada olduğunu soruyorlar. Botlar aynı zamanda çalışan verimliliğini de artırmak için kullanılabiliyor. Bot kullanımı çalışanları sıradan ve kolayca cevaplanabilecek soruları cevaplamaktan kurtarıyor ve vakitlerini daha değerli işleri yaparak kullanmalarına olanak sağlıyor. Botlar aynı zamanda çalışanların günlük olarak yapması gereken sıradan işleri de ya tam devralarak ya da kolaylaştırarak zaman kazandırabiliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.