Cuma 28.07.2017 00:00
Son Güncelleme: Cuma 28.07.2017 11:19

THY Afrika'da en fazla noktaya uçan hava yollarından biri

Türk Hava Yolları (THY) Addis Ababa Müdürü Ufuk Ünal, Afrika kıtasında 51 şehre uçuş gerçekleştirdiklerini belirterek, THY'nin Afrika'da en fazla noktaya uçan havayollarından biri olduğunu söyledi.

Ünal, THY'nin Afrika'daki çalışmaları hakkında AA muhabirinin sorularını yanıtladı.

THY'nin Sahra Altı Afrika'ya yönelik genişleme politikasının Türkiye'nin Afrika açılımı politikasıyla eş zamanlı gerçekleştiğini belirten Ünal, "Afrika açılımı ile ülkemizin hem Afrika'daki dış temsilcilikleri çoğaldı hem de uçuş noktaları artırıldı." diye konuştu.

Ünal, THY için Sahra Altı açılımının 2006'da başladığını dile getirerek, o sene açılan ilk hatlardan birinin Addis Ababa olduğunu, aynı dönemde Hartum ve Lagos seferlerinin de başladığını anımsattı.

Aradan geçen 11 yılda önemli bir mesafe alındığını kaydeden Ünal, "Şu an Afrika'da 51 şehre, havalimanına uçuşumuz var. THY, Afrika'da en fazla noktaya uçan hava yollarından biri ve Afrika dışından kıtaya operasyon gerçekleştiren en büyük havayolu şirketi." dedi.

Ünal, hem havacılık hem ekonomik verilere bakıldığında Afrika'nın, dünyanın diğer bölgelerinden çok daha hızlı büyüyen bir nokta olduğunun anlaşıldığını ifade etti.

İSTANBUL, AFRİKALILAR İÇİN DE MERKEZ

THY'nin Türkiye ve Afrika arasında yolcu taşıdığı gibi transit yolcu da taşıdığını hatırlatan Ünal, Afrika ülkelerinden İstanbul'a gelip buradan dünyanın değişik yerlerine Avrupa'ya Amerika'ya ve Asya'ya seyahat edenlerin yoğunlukta olduğunu vurguladı.

"THY'nin Afrika'da büyümesi sadece Türkiye'yle Afrika arasında bağı değil Afrika'nın dünyanın diğer kısmıyla olan bağını da güçlendiriyor." diyen Ünal, İstanbul'un sahip olduğu jeopolitik konumun buna büyük katkı sağladığını söyledi.

Türkiye ile Afrika arasında daha çok iş seyahatlerinin yapıldığını belirten Ünal, bunun dışında Afrikalıların yaşadığı Kuzey Amerika ve Avrupa ülkelerindeki insanların da seyahatlerini İstanbul üzerinden gerçekleştirdiğini kaydetti.

Ünal, "İstanbul, Doğu-Batı, Kuzey-Güney ekseninde tam ortada yer alıyor ve bu THY'ye kaynakların etkin kullanılmasında çok büyük avantaj sağlıyor. Dar gövde uçakla 3 saatlik zaman diliminde 60-70 tane ülkeye uçulabiliyor." ifadelerini kullandı.

THY, BİLET FİYATLARINI DÜŞÜRDÜ

Ünal, THY'nin Afrika'daki uçuşlarını artırmasıyla kıta ülkeleri için uygulanan bilet fiyatlarında da büyük bir düşüş yaşandığının altını çizdi.

"Daha 3 sene öncesinde Fransa veya diğer Avrupa ülkeleri üzerinden gerçekleşen uçuşlarda ekonomik biletler 2-3 bin avro gibi fiyatlarla satılıyordu." ifadesini kullanan Ünal, bazı şirketlerin tekelinin son bulmasıyla rekabetin arttığını ve fiyatların aşağı düştüğünü aktardı.

AFRİKA'YA YÖNELİK KAMPANYA YAPILACAK

Son zamanlarda Türkiye'den vatandaşların Afrika'ya turistik seyahatler de gerçekleştirmeye başladığına dikkati çeken Ünal, Afrikalıların da Türkiye'yi merak ederek yolculuk yaptığını söyledi.

Ünal, Etiyopya'da Türk dizilerinin popüler olmasının ardından ülkedeki insanların Türkiye'ye ve İstanbul'a duydukları merakın arttığını kaydetti.

THY olarak Etiyopya'nın Türkiye'de, Türkiye'nin de Etiyopya'da tanınmasına destek verdiklerini belirten Ünal, turizm yetkilileri ve seyahat acentaları temsilcilerini İstanbul ve farklı şehirlerde misafir ettiklerini bildirdi.

Afrika'ya yönelik yakında bir kampanya yapılmasının planlandığı da anlatan Ünal, "Bu hem ülkelerine gitmek isteyen etnik kesimi hem de turistleri kapsayacak." ifadesini kullandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.