Salı 01.08.2017
Son Güncelleme: Salı 01.08.2017

Turizmde ibre yukarı döndü, doluluk arttı

Terör örgütlerinin hain saldırıları, darbe girişimi ve yurtdışında yürütülen negatif algı operasyonlarına rağmen, turizm sektöründe de ibre yukarı döndü. Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) açıkladığı rakamlara göre, ikinci çeyrekte, turizm geliri bir önceki yıla oranla yüzde 8.7 artarak 5 milyar 413 milyon 48 dolar oldu. Geçen yılın aynı döneminde 7 milyon 495 bin 35 kişi tatilini Türkiye'de yaparken, bu yıl sayı yaklaşık yüzde 18 artarak 8 milyon 863 bin 391'e ulaştı.
DOLULUK YÜKSELİYOR
STR Global'in Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) için hazırladığı 'Haziran 2017 Ülke Performans Raporu'na göre Türkiye genelinde oda doluluk oranları da arttı. Buna göre yılın ilk altı ayında oda dolukları yüzde 50.8'den 53.3'e yükseldi. TÜROB Başkanı Timur Bayındır, doluluk oranlarındaki artışın sevindirici olduğunu belirterek, "Ancak güvenlik ve risk meselesi pazar fiyatlamasında koz haline geldi" dedi.
TALEP ARTIYOR
Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, Türkiye'nin son iki yıldır çok badireli bir dönem atlattığını belirterek, "Biz 2017'nin çıkış yılı olacağına inandık. Beklenen oluyor. Avrupa'ya rağmen Türkiye'ye dönük talep yükseliyor" dedi. Turist sayısındaki artışın gelire de yansıdığını aktaran Ayık, "Öncelikli hedefimiz kapasiteyi doldurmaktı. Bu başladı. Önümüzdeki yıllarda sayının daha da artacağına inanıyoruz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.