Perşembe 03.08.2017
Son Güncelleme: Perşembe 03.08.2017

KOBİ’ler de araç kiralamayı keşfetti

Türkiye ekonomisinin belkemiği konumundaki KOBİ’ler araç kiralamanın avantajlarını keşfetti. Corporent’in ortağı Pınar, ”Patronlar önce kendi araçlarını kiraladılar. Avantajlarını görünce şirket araçlarını da kiralamaya başladılar” dedi

Türkiye'de yüzde 3'ler seviyesinde olan araç kiralama sektörü patronların binek araçlarını kiralamaya başlamasıyla birlikte büyük bir patlama yaşadı. Kiralamanın satın almaktan daha uygun olduğunu gören KOBİ seviyesindeki şirket patronları, bu avantajı şirket arabaları için de kullanmaya başladı. Araç kiralama şirketlerinin, "Anahtarı havaya atıyoruz, düşene kadar kiralanıyor" diye özetlediği bu ilginin ardında ise maliyet avantajı yatıyor.
İLK SIRADA RENAULT VAR
Corporent'in kurucu ortağı Barkın Pınar, önceleri lüks arabalarla başladıkları kiralama hizmetinin KOBİ'lerin talebinin artmasıyla orta segmentte kaymaya başladığını belirtti. İstatistiklere göre Türkiye'de en çok kiralanan aracın yüzde 39'la Renault olduğunu söyleyen Pınar, "Arkasından Volkswagen geliyor. Bu sektöre ilk girdiğimizde BMW, Mercedes gibi araçları kiralıyorduk. Patronlar önce kendileri için lüks markalar kiraladı. Avantajını görünce şirket araçlarını kiralamaya karar verdiler" diye konuştu. Bu yöntem sayesinde işadamlarının, ellerindeki parayı araç almak için kullanmadığını söyleyen Pınar, "Bir kere otomobil kiraladıktan sonra satın almayı düşünen patron görmedim. Kiralayan zaten avantajlarını öğreniyor. Böylece yatırımcı sermayesini şirketin üretimle ilgili işlerine ayırabiliyor" diye konuştu. Barkın Pınar, peşin para verip üstüne kredi aktifinde borç görünmesini istemeyen şirketlerin son dönemde yoğun olarak araç kiralamaya başladığını da vurguladı.
GÜNLÜK 300 ÇAĞRI GELİYOR
Üç yıl önce şirketi kurduklarında günde bir kez bile telefon çaldığı zaman mutlu olduklarını söyleyen Pınar, şimdi günde 300 civarı telefonun geldiğini belirtti. Süreç içinde inanılmaz bir talep artışı yaşandığını vurgulayan Pınar, tüm sektörün potansiyelinin bu seviyelerde olduğunu anlattı. Şu anda talebe yetişemediklerini belirten Pınar, bekleyen taleplerin olduğunu kaydetti. Müşterinin uzun vadeli kiralama yerine aylığı tercih ettiğini belirten Pınar, "Şirketler 36 ay gibi çok uzun bir süre borçlanma riskine girmek istemiyor. O yüzden süre 36'dan 24'e kısalıyor. 36 ay euro olarak borçlanmak istemiyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.