Salı 08.08.2017
Son Güncelleme: Salı 08.08.2017

Türkiye ‘rüzgâr’da Avrupa dördüncüsü

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı'nın, son dönemde hız kazanan çalışmaları ile, enerjide dışa bağımlılığı azaltmada önemli adımlar atan, rüzgâr enerjisinde ise geçen hafta yapılan ihale ile dünya rekoru kıran Türkiye, rüzgâr enerjisinde ocak-haziran döneminde devreye aldığı 377 megavat kurulu kapasiteyle Avrupa'da dördüncü sırada yer aldı. Avrupa Rüzgar Enerjisi Birliği WindEurope'dan yapılan açıklamaya göre, Avrupa'da yılın ilk altı aylık döneminde toplam 6 bin 100 megavat rüzgâr kapasitesi sisteme dahil edildi.
377 MEGAVAT KAPASİTE
Açıklamada, Almanya'nın Avrupa'da 2 bin 200 megavat rüzgâr kapasitesi işletmeye dahil ederek ilk sırada yer aldığı belirtilerek, "Avrupa'da bin 200 megavatla İngiltere ikinci ve 492 megavatla Fransa üçüncü oldu. Türkiye ise 2017 yılının ilk yarısında sisteme dahil ettiği 377 megavatlık rüzgâr kapasitesiyle kurulu güç bakımından Avrupa'da dördüncü sırada yer aldı" denildi. Söz konusu dönemde deniz üzerinde (offshore) rüzgâr santrallerinde ise toplam bin 300 megavat kapasitenin devreye alındığı vurgulandı.
YATIRIM TUTARI AZALDI
Rüzgâr yatırımlarının yılın ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre 5.7 milyar euro azalarak 8.3 milyar euroya gerilediği kaydedilen açıklamada, bu dönemde 2.9 milyar euro onshore ve 5.4 milyar euro da offshore rüzgâr santrallerine yatırım yapıldığı bildirildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.