Son Güncelleme: Çarşamba 09.08.2017
Doludan kaçan ustaya takıldı!
Dolunun hasar verdiği araçlar, usta bulunamadığı için servislerde yığıldı. Tamirat için 2-4 ay süre verilen vatandaşa ikâme araç da yetişmedi, mağduriyet katlandı
YURTDIŞINDAN USTA GELDİ
Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen ise, Türkiye'de bu kadar güçlü bir dolu ile ilk kez karşılaşıldığı için yeterli sayıda usta bulunamadığını bunun da araç tamirlerinde gecikmelere neden olduğunu söyledi. Bunun için İtalya, İsviçre ve Belçika'dan dolu ustası getirdiklerinin altını çizen Gülen, "Yakın zamanda Avrupa'da benzer bir afet olduğu için yurtdışından usta bulmakta da zorlanıyoruz. Maliyetine katlanıp İstanbul'a usta getiriyoruz" dedi.
KİRALIK ARAÇ DA KALMADI
Anadolu'daki bütün kiralık araçların ikâme araç açığını kapatmak için İstanbul'a getirildiği bilgisini de veren Gülen, "Anadolu'da ikâme araç hizmeti bu yüzden aksıyor. İstanbul'daki ikâme araç talebine de yetişemiyoruz" dedi.
10 GÜNDÜR EKSPER BEKLİYORUZ
Lüks bir otomobil firmasının yetkili araç servisinde görev yapan hasar uzmanı, yüzlerce aracın servislerde 10 gündür eksper beklediğini söyledi. Yetkili servisin belirlediği hasarla eksperin belirlediği hasarın karşılaştırılmasından sonra eksperin onayı ile araç tamirlerine başlanacağını dile getiren görevli, "Tamir süreci 2 ila 4 ayı buluyor. Biz de araç sahibini mağdur etmemek adına acil tamir gerektiren, örneğin kırık camları onarıp aracı teslim ediyoruz. Daha sonra eksperin onayını bekliyoruz. Çünkü hasar ödemesine ya da alınacak yedek parçaya onay vermeyebilir. Hiçbir servis bu maliyeti göze almaz" diye konuştu. Dolu yüzünden hasarlı aracını servise bırakan Melek Durmaz ise, "Kaskomuz var diye içimiz rahattı ama yanılmışız. Aracım 10 gündür serviste. 2 ay sonra alacağımı söylüyorlar. Resmen mağdurum" dedi.
SERVİSLER İŞİN İÇİNDEN ÇIKAMADI
Sigorta Eksperleri Derneği Başkanı Ahmet Nedim Erdem ise, gecikmelerin eksperlerden kaynaklanmadığını söyledi. 1 haftadır günde ortalama 20-25 hasar dosyası ekspertizi yaptıklarını belirten Erdem, "Her hasara yetişiyoruz. Servislerin yeterli teknik uzmanlığı olan ustası ve elemanı yok. İşin içinden çıkamadıkları için eksperleri suçluyorlar. Tamirat süreleri usta olmadığı için uzuyor" dedi. Erdem, eksperle çalışan şirket oranının yüzde 40 olduğunu geri kalanın kendi elemanlarıyla çalıştığını kaydetti.
Hasarlı araç sayısı
180 bin
İstanbul'da kaskolu araç oranı
% 58
28 Temmuz dolu felaketinin yarattığı hasar
168 milyon TL
EN SON HABERLER
- 1 Hatay'da 140 bin hak sahibi evlerine kavuşacak
- 2 11. Dönem Türkiye-Azerbaycan KEK Protokolü imzalandı
- 3 Bakan Bolat 'Son 12 ayın en yükseği' diyerek açıkladı
- 4 Balıkesir’in ihracatı 2,5 milyar dolara koşuyor
- 5 SON DAKİKA: Bakan Şimşek: Vergide adaleti güçlendirmek için düzenlemeler yaptık
- 6 TCMB'nin TL depo alım ihalesine 102 milyar TL'lik teklif geldi
- 7 Rekabet Kurulu bazı devralma işlemlerini onayladı
- 8 Rekabet Kurulu'ndan META'ya 898 Milyon TL ceza
- 9 EMEKLİYE ZAM 2024 SON DAKİKA: SSK, Bağ-Kur kök maaş hesabı değişti! En düşük emekli maaşı için en güçlü formül
- 10 Türkiye uluslararası yatırımcının odağında