Pazartesi 14.08.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 14.08.2017

S&P’den Türk Telekom’a güçlülük vurgusu

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Standart & Poor's (S&P), bu yılın ikinci çeyreğinde, net kârını geçen yılın aynı dönemine göre 3.5 kat artıran Türk Telekom'un kredi notunu, yatırım yapılabilir seviyede 'BBB-' olarak teyit etti. Böylece son olarak Şubat 2017'de Türk Telekom'un kredi notunu 'BBB-' olarak değerlendiren Fitch ile birlikte S&P de Türk Telekom'un büyümesinin ve kârlılığının önümüzdeki yıllarda da devam edeceği öngörüsüyle kurumun notunu yatırım yapılabilir seviyede tuttu. S&P değerlendirmesinde, artan altyapı yatırımlarına ve bunların sağladığı güçlü kârlılık ve büyüme potansiyeline dikkat çekildi. 2017'nin ilk 6 ayında 8.8 milyar TL gelir ve 956 milyon TL net kâr elde eden Türk Telekom'un yüzde 36-37 bandındaki yüksek Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kârlılık (FAVÖK) marjına dikkat çeken S&P, "Türk Telekom'un 2015'teki frekans ihalesinde elde ettiği frekanslar ve mobil segmentte giderek artan yatırımları sonucunda Türkiye nüfusunun yüzde 77'sine ulaşan LTE (4.5G) kapsaması sayesinde önümüzdeki dönemde şirketin sektördeki posizyonunu ve kârlılığını geliştirebileceğini düşünüyoruz" değerlendirmesinde bulundu.
GÜÇLÜ BİR YAPIYA SAHİP
Raporda, Türk Telekom'un Türkiye'yi kapsayan altyapı yatırımları, sabit hat, mobil ve internet hizmetleriyle sektörde güçlü bir yapıya sahip olduğu belirtildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.