Çarşamba 23.08.2017

Panik Sigorta!

Dün İstanbul’da etkili olması beklenen yağmur sigorta şirketlerini teyakkuza geçirdi. Paniğe kapılan firmalar “evden çıkmayın” mesajları yağdırdı

Son dönemde arka arkaya yaşanan sıra dışı meteorolojik olaylar başta sigorta şirketleri olmak üzere pek çok sektöre yeni dinamikler kazandırdı. Yağmur ve dolu felaketlerinin uzun vadeli tahminlere göre artarak devam edecek olması büyük şirketlerde yeni uygulamaları devreye soktu. Kimi şirket meteoroloji mühendisi istihdamına başlarken, kimi afet birimleri oluşturarak müşterileriyle yeni iletişim modelleri geliştirmeye başladı. Ancak son yaşanan iki yağmur ve fırtınada yaklaşık 800 milyon liralık bir faturayla karşılaşan sigorta şirketlerinin dünkü tutumu özellikle İstanbul'da panik havasına neden oldu. Müşterilerine SMS ve mail yollayan şirketler, "Olası su baskını, sel ve dolu tehlikesine karşı gerekli tedbirleri alınız. Aracınızı mümkünse kapalı otoparka bırakınız" mesajı attı.
BİRÇOK SEKTÖR TEDBİR ALDI
Sadece sigorta şirketleri değil, havayolu, otomotiv ve lojistik şirketleri müşterilerine uyarı üstüne uyarı mesajları attı. THY biletli müşterilerine, rotör ve trafik uyarısı yaparken lojistik firmaları da olası gecikmelere karşı alınması gereken tedbirleri duyurdu.
KORKULAN OLMADI
Meteorolojik uyarıların çok üzerine çıkan mesajlarda, vatandaşa adeta "evden çıkmayın" mesajları yağdı. Uyarı üstüne uyarı alan İstanbulluların birçoğu da dünkü planlarında revizyona gitti. Yaratılan panik ortamı nedeniyle ekonomiye dokunan birçok alanda iptaller yaşandı. Çoğu İstanbullu da evde oturmayı tercih etti.
METEOROLOJİ MÜHENDİSİ ARIYORLAR
Bugüne kadar şirketlerin istihdamda yer vermedikleri meteoroloji mühendislerine ilgi artıyor. Büyük ölçekli şirketler başta olmak üzere, tarım, enerji ve inşaat gibi alanlarda faaliyet gösteren bazı firmaların bu alanda kadro açtığı öğrenildi. Kariyer sitelerinde de meteoroloji mühendisi arayan şirket ilanlarında ciddi artış yaşandı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.