Cuma 25.08.2017
Son Güncelleme: Cuma 25.08.2017

Depremde sigortalılık oranı yetersiz

HDI Sigorta Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu, 17 Ağustos 1999 depreminden sonra kurulan DASK'ın önemli gelişmeler kaydettiğini belirtti. 1999'da 500 bin adet olan deprem teminatlı konut sayısının bugün 7.5 milyonu aştığını, sigortalılık oranının %45 seviyelerine geldiğini aktaran Hancıoğlu, buna karşın, hâlâ bu rakamların yeterli olmadığını ifade etti. Ülkemizin bulunduğu coğrafi konumu ve deprem riskine açıklığını da düşündüğümüzde bu oranın daha da iyileştirilmesi gerektiğini vurgulayan Hancıoğlu, bu anlamda, elektrik ve su aboneliklerinde DASK poliçelerinin yaptırılmış olma zorunluluğu ve buradaki kontrollerin daha sıkı yapılmasının sigortalılık oranına olumlu katkı yapacağını kaydetti. Deprem gerçeğinin yanı sıra, son yıllarda özellikle iklim değişikliklerinin de etkisiyle doğal afetlerin ve buna bağlı hasarların artmaya başladığına değinen Hancıoğlu, artan doğal afet hasarlarına karşın, henüz ihtiyari yangın branşında sigortalılık oranımızın dünya ortalamalarına göre oldukça geride olduğuna dikkat çekti. Hancıoğlu, "Sigortalılık oranını artırmak için öncelikle toplumun farkındalıklarının artırılması, maruz kaldıkları risklerin ve bunların etkilerinin iyi anlatılması gerekiyor" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.