Pazar 27.08.2017

Sağlık turizminde hedef 750 bin turist

Saç ekimi ve estetik cerrahi gibi operasyonlarda uzman olan Türkiye, yaptığı yatırım hamleleriyle büyük operasyonların da merkezi haline geldi. Hedefte, yıl sonuna kadar 750 bin turistten 7 milyar dolar gelir elde etmek var

Son 5 yıldır sağlık turizminde atağa geçen Türkiye, bu yıl 750 bin turistten 7 milyar dolar gelir elde etmeyi hedefliyor. Sağlık turizmi denildiğinde akla ilk saç ekimi ve plastik veya estetik cerrahi gibi operasyonlar gelse de Türkiye sağlık alanında yaptığı yatırım hamleleriyle büyük operasyonların merkezi haline geliyor. Türkiye Sağlık Turizmini Geliştirme Konseyi (THTC) Kurucu Başkanı Emin Çakmak, Türkiye'nin en çok göz, ortopedi, diş, kardiyoloji, onkoloji ve beyin ve sinir cerrahisi branşlarında hasta aldığına dikkat çekti. Çakmak, "Son dönemde özellikle onkoloji (kanser) alanında yapılan dev yatırımlar var. Bugün dünya standartlarının üzerinde sadece onkoloji alanında hizmet veren 15 büyük hastanemiz bulunuyor. Bu yatırımlar da Türkiye'yi kanser tedavisinin merkezlerinden biri haline getiriyor" dedi. Bunun yanı sıra Türkiye'nin nakil operasyonlarında da önemli mesafeler kat ettiğine dikkat çeken Çakmak, "Son iki yılda karaciğer nakli ve kemik iliği operasyonlarında yüzde 100 artış yaşandı. Bunda Sağlık Bakanlığı'nın ruhsatlandırdığı merkez sayısının artması da etkili oldu" diye konuştu. Bir sağlık turistinden ortalama 10 bin dolar elde edildiğini aktaran Çakmak, "Karaciğer nakli, kemik iliği gibi operasyonlarda bu oran 650 bin dolara kadar çıkabiliyor" ifadelerini kullandı.
TÜRKİYE İLK 5'TE YER ALIYOR
Türkiye'nin fizik tedavi ve rehabilitasyon tedavilerinde de dünyanın yükselen yıldızı haline geldiğini belirten Çakmak, bu alanda yatırımların da artmaya başladığına dikkat çekti. Yaşlı nüfusun hızla artmasının Avrupa ekonomisinde maliyetleri yükselttiğini anlatan Çakmak, İspanya, Fransa, İtalya ve Yunanistan, yaşlı bakım bütçelerini yüzde 50 oranında kısıtladığını kaydetti. Bütçesi daralan Avrupalı yaşlıların kendilerine alternatif destinasyonlar aradığını anlatan Çakmak, pazardaki potansiyeli gören Türkiye'nin bu alanda yatırım atağına geçtiğini kaydetti. Çakmak, "Avrupa'da 125 milyon yaşlı var. Bunlar arasında düzenli tedavi görmesi gereken yaşlılar da bulunuyor. Buradaki potansiyeli gören yatırımcılar Muğla, Aydın ve İzmir gibi güneşli gün sayısı yüksek illerde yaşlı bakım evleri açmaya hazırlanıyor" dedi. Almanya, Hollanda, Norveç ve Danimarka'da yaşlı bakım ücretlerinde yüzde 50 kesintiye gidildiğini aktaran Çakmak, "Devlet her birine ortalama aylık 4 bin euro verirken bu oranı 2 bin euroya düşürdü. Avrupa için bu düşük bir oran belki ancak Türkiye için oldukça yüksek. Bir yaşlı bakımı için bin euro harcansa yatırımcı bin euro kâr edecek" diye konuştu. Avrupalı yaşlıların emekliliklerini geçirmek istediği Avrupa ülke sıralamasıyla ilgili bir araştırmayı paylaşan Çakmak, "İlk sırada İspanya yer alıyor. Bunu Fransa, İtalya, Yunanistan ve Türkiye takip ediyor. Türkiye Avrupalı yaşlıların tercihinde ilk 5'te yer alıyor" ifadelerini kullandı.
KİŞİ SAYISI DÜŞTÜ GELİR ARTTI
Türkiye Sağlık Turizmini Geliştirme Konseyi verilerine göre, 2016'da 746 bin sağlık turisti ağırlandı ve 5.8 milyar dolar gelir elde edildi. Bunun yüzde 90'ı medikal turizminden kalanı da estetik turizminden sağlandı. 2016'nın ilk yarısında 389 bin 267 turist Türkiye'ye sağlık turizmi için geldi ve 2.8 milyar dolar harcama yaptı. Bu yılın 6 ayında sağlık turizmi için gelen turist sayısı yüzde 7.6 düştü, ancak gelir yüzde 21.4 arttı. Bu dönemde 359 bin 683 turistten 3.4 milyar dolar gelir elde edildi. Çakmak, bu yılın ilk yarısında Avrupa'dan sağlık turizmi için gelenlerde yüzde 34.8 kayıp yaşandığını ancak, Rusya ve Türk Cumhuriyetleri'nden gelen turist sayısının yüzde 19.6 arttığını söyledi. Çakmak, gelirdeki artışın Rusya ve Türk Cumhuriyetleri'nden gelen hastaların daha ağır vakalar olmasından kaynaklandığını bildirdi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.