Pazar 27.08.2017
Son Güncelleme: Pazar 27.08.2017

Sağlık potansiyeline küresel dokunuş

Türkiye sağlık turizminde vites yükseltmeye hazırlanıyor. 2023'e kadar 2 milyon turistten 30 milyar dolar gelir amaçlayan sektör, şehir hastaneleri ile birlikte 43 bin yeni yatağa daha kavuşacak. Hedef küresel oyuncu olmak
Potansiyelin küresel arenada pazarlanmasına ilişkin de önemli bir proje hayata geçti. İhracatı Geliştirme Merkezi (İGEME) tarafından dizayn edilen ve kamudan özel sektöre kadar birçok destekçisi olan 'Medical in Türkiye' sağlık ihracatına yön verecek
Türkiye, son dönemin parlayan yıldızı haline gelen sağlık turizminde vites yükseltmeye hazırlanıyor. 2023'e kadar 2 milyon turistten 30 milyar dolar gelir etmeyi amaçlayan sektör, bu hedefin altyapısına ilişkin birçok proje için düğmeye bastı. Zira, sağlık turizmi denildiğinde akla ilk saç ekimi veya estetik cerrahi operasyonlar gelse de Türkiye sağlık alanında yaptığı yatırım hamleleriyle büyük operasyonların merkezi haline geldi. Özellikle onkoloji (kanser) alanında yapılan dev yatırımlar bir biri ardına hayata geçiyor. Sadece bu alanda 15'ten fazla yeni yatırımın hayata geçmesi Türkiye'yi dünyada kanser tedavisinin merkezlerinden biri haline getiriyor. Bunun yanı sıra Türkiye'nin nakil operasyonlarında da önemli mesafeler kat etmiş durumda. Ancak bu alandaki en büyük sıçramalardan birinin şehir hastaneleri ile gelmesi bekleniyor. Sağlık Bakanlığı'nın kamu-özel ortaklığıyla kurmayı planladığı şehir hastaneleri ile Türkiye 22 ilde 43 bin yeni yatağa daha kavuşacak.
PAZARLAMA ADIMI DA GELDİ
Bir biri ardına gelen yatırımlara ek olarak bu potansiyelin küresel arenada pazarlanmasına ilişkin de önemli bir proje hayata geçti. İhracatı Geliştirme Merkezi (İGEME) tarafından dizayn edilen ve kamudan özel sektöre kadar birçok destekçisi olan 'Medical in Türkiye' sağlık turizmine ve ihracatına önemli bir değer getirmesi bekleniyor. Konuyla ilgi açıklama yapan İGEME Genel Müdürü Murat Işık, ilk yurtdışı ofisin Brüksel'de açılarak tanıtım işlemlerinin başladığını söyledi.
Proje yakın zamanda start aldı. Sistem nasıl çalışacak?
İlk ofisimizi, Avrupa'nın başkentinde Brüksel'de açtık. Burada, ülkemizde belirlediğimiz 5 destinasyon İstanbul – Ankara – İzmir – Antalya – Afyon hattında 15 branşta kurumlarımıza yer vereceğiz. Her şehirde sadece bir kuruma yer vereceğiz. Bu kurumların hasta görüşmelerini, yerinde uzman ekibimizle yapacağız. Sağlık turisti kendi ülkesinin yasaları kapsamında çalışan bir firma ile anlaşma yapacak. Aynı turist kendi bankacılık sistemi kapsamında ödeyebilecek. İsterse taksitle bile ödeyebilecek. Sağlık Sektöründe çalışan hastane, poliklinik, klinik ya da doktorlarımızın Medical in Türkiye etik kuralları çerçevesinde, çalışmak koşulu ile ilk gelen firmalarımızı alacağız. Firmalarımız yurt dışında kendi ofislerini açma, kendi personelleri ile orada satış yapma imkânı bulacaklar.
Sağlık turizmi konusu neden bu kadar önemli?
Türkiye, son 15 yılda sağlık alanında çok önemli yatırımlar yaptı. Dünyanın en başarılı doktor ve hastanelerine sahibiz. Bu durum, siz reklam yapmasanız da şifanın peşindeki insanlar tarafından bilinmekte ve değerlendirilmektedir. Bugün ülkemizde 500 bin dolayında sağlık turisti ve 2 milyar dolarlık bir sektörden bahsediyoruz. Bugün şehir hastaneleri ile birlikte bu rakamlar 5 katına çıkacak düzeydedir. Bu çalışmaların yapılması ve bugün daha çok duyuyor olmamızın bir başka nedeni de; bu alanda hükümetimizin almış olduğu teşvik kararları ve yelpazenin genişletilmesi ile birlikte, sağlık turizm alanında yönetmeliğin yayınlanmış olmasıdır. Sağlık turizm sektörü, sadece hastane demek değildir. Bugün 500 bin kişinin çalıştığı sağlık sektörü zaten içerde bize de hizmet vermektedir. Burada olaya bir turizm hareketi olarak bakmak gerekir. Bir karşılaştırma yaparsak, Rus turist gezmek için ülkemize geldiğinde 700 dolar harcıyor. Ama aynı turist sağlık için geldiğinde minimum 2000 dolar harcıyor.
Şehir hastaneleri yurtdışına pazarlanacak
Sağlık turizminde Türkiye nerede?
600 bin sağlık turisti ağırladığımızı, bunun 2.2 milyar dolarlık bir ekonomi oluşturduğunu ve bu alanda 10 büyük pazardan biri olduğumuzu söyleyebilirim. Üstelik yoğun bir çalışma, stratejik bir pazarlama ve bölgede barışın sağlanması ile birlikte bunun 5 yıl içinde 3 katına çıkması mümkündür. Türkiye'nin ilk 5 pazardan biri olması mümkündür.
Sağlık turizminde Türkiye hangi alanda başarılıdır?
Bu konu çok ilginçtir. Çünkü; 8.000 estetik cerrahı ile plastik cerrahlarına sahibiz ve medikal estetik alanında dünyada çok başarılı olduğumuz bilinmekte. Yine dünyanın en iyi obezite ve saç ekim merkezi olduğumuz tescillidir. Dünyanın en iyi karaciğer merkezleri Türkiye'dedir. Bugün Turgut Özal Tıp Merkezi, Malatya'da bunu başarmış, dünyada 2., Avrupa'da birincidir. Atatürk Üniversitesi Erzurum'da, organ nakli konusunda başarı yakalarken, Antalya'da, kanser ve bağımlılık alanında başarımız dünyada yakından takip edilmektedir. Bu nedenle saç ekiminde, obezitede, plastik cerrahide gibi kısıtlamaları doğru bulmuyorum. Özellikle dünya sağlık turizminde pazarın %70'i yaşlı bakımı iken ve bu alanda büyük potansiyelimiz varken, Almanya bizim 4'te 1'imiz kadar doğal su kaynağına sahipken, sadece kaplıca turizmi ile 1.5 milyar dolar gelir yaratırken; bizim bir an önce bu alandaki çalışmaları hızlandırmamız gerekmektedir.
Sağlık turizminde Medical in Türkiye neleri başarmayı düşünüyor?
Öncelikle Türk sağlık kuruluşlarına hasta getirmek için çalışacağız. Bunu geniş ve sayısal olarak artırmak için ise önce sigorta şirketlerini Türkiye ile çalışmaya ikna edeceğiz. Böylece Türkiye'de tedavinin bedelini ödeyen sigorta şirketleri ile hasta sayımız artacak. Sonra Türkiye'yi tercih eden hasta profil, orta sınıf Avrupalı ve orta sınıf Ortadoğulu bu insanlara kendi ülkeleri sistemi içinde ödeme kolaylığı ve taksit seçeneği sağlıyoruz. Bunun dışında seminer, roadshow ve hasta görüşmeleri ile doktorlarımız Avrupa ya da dünyanın başka yerinde daha, soru ve düşünce aşamasında doktorlarımızla yüz yüze iletişim kurabilecekler. Biz direkt her alanda açacağımız merkezler ile, yurt dışındaki hastaya dokunmaya gidiyoruz. Ayrıca sağlık turizmi alanında hizmetleri de geliştirmeyi hedeflemekteyiz.
En iyi hizmet Türkiye'de var
Türkiye'nin bu alandaki teknik altyapısının gücü bir tercih sebebi midir?
Evet tercih sebebidir. Ancak asıl motivasyon; ulaşılabilir fiyat ve hizmet diğer ülkelerin dezavantajlarıdır. Bugün Türkiye; fiyat olarak Avrupa'nın 4'te 1, ABD' nin 7'de1 nispetinde avantaj sağlamaktadır. Ayrıca uzun bekleme süreleri, hizmete ulaşamama, bu konuda tecrübe ve hizmet kalitesi de diğer nedenlerdir. Paranızın alacağı en iyi hizmeti Türkiye'de bulabilirsiniz. Sağlıkta dünya da birçok insanın kendi ülkesinde lüks olarak düşünülen hizmetler, Türkiye'de ulaşılabilir sınıfındadır. Bu da Türkiye'ye gelmek için ana motivasyondur.
Medical in Türkiye nerelerde çalışacak?
İlk merkezimiz Belçika Brüksel'de açıldı. İkincisini İngiltere, üçüncüsü Kuveyt'te olacak. 2018 hedefimiz ise; 7 ülke daha açarak 10 ülke 10 ofis sayısına ulaşmak
Birçok teşvik hayata geçti
Sağlık kuruluşu hastane, şehir hastaneleri ve üniversite hastaneleri neler yapmalıdır. Bu konuda yapılan çalışmalar için düşünceniz nedir?
Kurumsal yapısı oluşmuş özel sektör olarak tarif edeceğimiz marka sağlık zincirlerimiz bu konuda çok iyi çalışmalar yapmaktadır. Bunlar da iki elin parmakları kadardır. Ama diğerleri bu kadar teşvik ve imkâna rağmen, yapmamak için bahane üretmekte ve bu alanı pas geçmekteler. Bu potansiyelin gelişmesi için bir çok imkân, teşvik ve sağlık turizmine özel teşvikler var. Bunun değerlendirilmesi gerekiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.