Pazartesi 28.08.2017

Dünya orkinos kotası milli meselemiz

Kota dağılımında Türkiye’ye büyük haksızlık yapıldığını söyleyen Su Ürünleri İhracatçıları Birliği Başkanı Sagun, “Kararların alınmasında lobi gücü hâkim. Biz de hakkımızı alalım” dedi

Denizlerin en değerli ürünü orkinosta haksız kota dağılımı, Türk balıkçılarının ve ihracatçıların elini kolunu bağlıyor. İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Başkanı Ahmet Tuncay Sagun, Akdeniz'de en uzun sahillerden birisine sahip olması ve gelişmiş teknolojisine rağmen Türkiye'ye ayrılan kotanın azlığından yakındı. Geçen yıl orkinosta 55 milyon dolar ihracatla yaptıklarını kaydeden Sagun, kotaların artması halinde 100 milyon dolara rahat ulaşacaklarını söyledi. Avladıkları orkinosların büyük bölümünü Japonya'ya ihraç eden balıkçılar, Akdeniz'de avlanma kotasının yarısından fazlasının AB ülkeleri tarafından paylaşılması ve Türkiye'ye tanınan kotanın düşük kalmasından dertli. Türkiye'nin Akdeniz'deki sahillerinin birçok ülkeden daha fazla olmasına karşın, avlanma kotasının Libya, Tunus, Fas gibi ülkelerin bile altında kalmasını "haksızlık" olarak niteleyen Sagun, kotaların, ICCAT (Uluslararası Atlantik Orkinoslarını Koruma Komisyonu), tarafından dan üç yılda bir belirlendiğini söyledi ve ekledi: "2017 için avlanma kotası 22 bin 695 ton. Bunun yüzde 59'u AB'ye ait. Fas bu kotadan yüzde 9.48, Tunus yüzde 7.8, ülkemiz ise yüzde 4.15 pay alıyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.