Pazartesi 04.09.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 04.09.2017

Otocular Amerika’yı keşfetti

Türkiye ihracatının lokomotifi otomotiv sektörünün ihracatı ağustosta yüzde 9.4 artışla 1 milyar 836 milyon dolar oldu. Otomotiv, bu rakamlarla aynı zamanda bugüne kadarki en iyi ağustos ayı ihracat rakamına ulaştı. Otomotiv, sektör açısından tatil dönemi olmasına ve bazı firmaların üretime ara vermesine rağmen ağustosu da lider tamamladı. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB) verilerine göre, otomotivin ağustosta Türkiye ihracatından aldığı pay da yüzde 14.8 olarak gerçekleşti. İhracat ocak-ağustos döneminde ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 23 artışla 18 milyar 624 milyon dolara yükseldi.
İHRACAT YÜZDE 141 ARTTI
Otomotivin ağustos performansında binek otomobillerde ve otomotiv yan sanayisinde çift haneli artışların yaşanması etkili oldu. En büyük pazar olan Almanya'ya ihracat yüzde 5 artışla 332 milyon 674 bin dolara çıktı. Birleşik Krallık 161 milyon 871 bin dolarla ikinci, Fransa 157 milyon 932 bin dolarla üçüncü, İtalya 144 bin 236 dolarla dördüncü büyük pazar oldu. Ağustosta yüzde 141 artış kaydedilen ABD ise en fazla ihracat yapılan beşinci ülke konumuna yükseldi. ABD'ye 117 milyon 820 bin dolarlık ihracat gerçekleşti. ABD'ye yönelik ihracat artışında binek otomobil ihracatının yüksek oranlarda, yan sanayi ihracatının yüzde 32, eşya taşımaya mahsus motorlu taşıtlar ihracatının yüzde 39 artışı etkili oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.