Pazartesi 11.09.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 11.09.2017

Son virajda farkı kapatacak

Otomotiv pazarı, temmuzdan itibaren toparlanmaya başladı. Bir ara yüzde 9’lara varan düşüş oranı, sekiz ayda yüzde 2’ye kadar geriledi

Türkiye otomotiv pazarı yılbaşındaki tahminlerin üzerinde bir performans gösteriyor. Yıla yüksek oranlı düşüşle başlayan pazar, toparlanmaya başladı. Bir ara yüzde 9'lara varan düşüş oranı, yılın ilk sekiz ayında yüzde 2'ye kadar geriledi. Satışlar bu tempoda devam ederse, pazarın yıl sonunda 900-1 milyon bandına ulaşacağı öngörülüyor.
İLK 6 AYDA DÜŞÜŞ VAR
Yapılan tahminlere göre binek otomobil ve hafif ticari araç pazarı 925 bin adet seviyesinde gerçekleşecek. Pazar yıl sonunu çok az bir farkla 2016'nın altında tamamlayacak. 2016'da binek otomobil ve hafif ticari araç satışları 983 bin adete ulaşarak rekor kırmıştı. Kamyon dahil edildiğinde toplam pazar 1 milyon 8 bin adet olarak gerçekleşmişti. Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre ilk iki ayda binek otomobil ve hafif ticari araç satışları yüzde 5.6 düştü. İlk üç aydaki düşüş ise yüzde 7.3, dört ayda yüzde 8.4, beş ayda 8.57 oldu. Yılın ilk altı ayındaki düşüş ise 8.6 olarak gerçekleşti.
TOPARLANMA BAŞLADI
Otomotiv pazarı temmuzdan itibaren toparlanma sinyalleri vermeye başladı. İlk yedi aylık dönemde düşüş yüzde 2.79'a sekiz aylık dönemde ise yüzde 2.2'ye kadar geriledi. Yılın ilk sekiz ayında 423 bin adet otomobil, 132 bin adet hafif ticari araç satıldı. Toplam pazar 555 bin 991 adet olarak gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.