Salı 12.09.2017
Son Güncelleme: Salı 12.09.2017

Körfez Türkiye’ye aktı

Katar Krizi’nin teğet geçtiği İstanbul, Körfez’den turist akınına uğradı. Son üç haftadır Arap turistlerin etkisiyle oteller % 100 doldu, fiyatlar % 25 arttı. 2012 doluluğu yakalandı

Geçen yıl yaşanan terör saldırıları ve hain darbe girişiminden en büyük yarayı alan İstanbul turizmi, 2017'de hızla toparlanıyor. Arap turistlerin yoğun ilgisi nedeniyle son üç haftadır İstanbul otellerinde yer bulmak neredeyse imkânsızlaştı. Katar krizinin ardından "Bölgeden gelen turistte düşüş olur mu?" diye endişelenen turizmcilerin yüzü gülüyor. Çünkü en büyük turist akını Körfez'den yaşanıyor. "Arap turistin yüzde 25'ini İran, yüzde 75'ini de Körfez ülkeleri karşılıyor" diyen turizmciler, Körfez'de başı Suudi Arabistan'ın çektiğini, bunu Kuveyt, Katar, Umman ve Bahreyn'in takip ettiğini belirtiyor. Turizmciler, artan dolulukların fiyatları da ortalama yüzde 25 artırdığını söylüyor.
SUUDİLER İLK SIRADA
TÜROB Başkanı Timur Bayındır, temmuz-ağustos aylarında İran ve Körfez bölgesinden gelen turistin etkisiyle İstanbul'un yüksek doluluk oranlarını yakaladığını söyledi. Körfez'in yanı sıra Irak, Cezayir ve Libya'nın da doluluklara katkı sağladığını aktaran Bayındır, "Bu ülkelere kapıda elektronik turist vizesi veriliyor. Bu kolaylık da o ülkelerden gelen turist sayısını artırdı" diye konuştu. Taksim'de iki otelle faaliyet gösteren Elite World Otelleri Genel Müdürü Ünsan Şınık da bölgede doluluk oranlarının yüzde 100'lere yakın seyrettiği bilgisini verdi. Otellerin Arap turist tarafından doldurulduğunu anlatan Şınık, Körfez'de Suudi Arabistan'ın lider olduğunu söyledi. Şınık, "Oda fiyatları da geçen yıla oranla yüzde 20-30 arasında arttı" ifadelerini kullandı.
2012 DOLULUĞU YAKALANDI
Dedeman Otelleri CEO'su Emrullah Akçakaya da, "Sektör en yüksek doluluğu 2012 Temmuz-Ağustos aylarında yakalamıştı. Bu yıl benzer oranları gördük" dedi. Yabancı turistin yanı sıra ekonomideki iyileşmeye paralel iç pazarın da canlandığını anlatan Akçakaya, bunun da doluluğa yüzde 10 katkı sağladığını aktardı. Mövenpick Golden Horn Genel Müdürü Ahmet Arslan ise beri doluluk oranlarının nisandan beri yüzde 100'e yakın seviyelerde gittiğini belirterek, "Misafirlerimizin yüzde 60'ı Körfez'den, 20'si Güney Amerika'dan oluşuyor" dedi.
İSTANBUL KATAR'DA GÖZDE
Ortadoğu'nun en büyük tur operatörlerinden biri olan Valley Of Tourism'in CEO'su Muhannad Qarashuli, bayram döneminde tüm otellerin yüzde 100 dolduğunu söyledi. "Birleşik Arap Emirlikleri hariç Körfez'deki tüm ülkeler İstanbul'a geldi" diyen Qarashuli, Katar Krizi'nin sektörü çok etkilemediğini ifade etti. Qarashuli, "Katarlı iş ortaklarımız ülkede en çok görülmek istenen destinasyonların İstanbul ve Londra olduğunu söylüyor" ifadelerini kullandı.
2 MİLYONA YAKLAŞTI
İRAN
1.260.431
S. ARABİSTAN
340.870
KUVEYT
140.338
?BAHREYN
31.941

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.