Çarşamba 13.09.2017 00:00
Son Güncelleme: Çarşamba 13.09.2017 16:10

Avusturyalı dev şirketten 1 Milyar lira doğrudan yatırım kararı

Avrupa’nın en büyük ambalaj sanayi şirketlerinden Avusturyalı Prinzhorn Holding bünyesindeki Hamburger Containerboard GmbH, 1 milyar TL’lik yeni yatırım ile Kütahya’ya Türkiye’deki ilk sıfırdan yatırımını gerçekleştiriyor. Türkiye Yatırım Ajansı ile 3 yıllık çalışmanın ardından sonuçlandırılan 300 milyon Avroluk tamamen çevreci bu yatırım ile 500 kişiye yeni istihdam yaratılacak. Projenin 2020 yılında tamamlanması hedefleniyor

Türkiye Yatırım Ajansı Başkanı Arda Ermut'un ev sahipliğinde 13 Eylül'de düzenlenen ve Avusturyalı Prinzhorn Holding CEO'su Cord Prinzhorn, Hamburger Containerboard GmbH Genel Müdürü Harald Ganster, Hamburger Turkey Genel Müdürü Velişah İner'in katılımıyla gerçekleşen toplantıda, Avusturyalı Hamburger Containerboard Şirketi'nin Kütahya'da yer alacak Türkiye'deki ilk greenfield yatırımının ayrıntıları açıklandı.

Türkiye Yatırım Ajansı Başkanı Arda Ermut, yaptığı açıklamada; Hamburger Containerboard şirketinin Türkiye'deki ilk sıfırdan yatırımını gerçekleştirmek üzere yaklaşık üç yıldır Ajans ile iş birliği yaptığını ifade ederek; "Arazi satışı tamamlanmış olan, Kütahya'da gerçekleşecek yatırımın değeri 300 milyon Avro; toplam yaratılacak istihdam sayısı 500 kişi olacak. 3 yıldır yürüttüğümüz çalışmalar ile belli bir olgunluk seviyesine erişen ve tamamen çevreci olması özelliğiyle de öne çıkan söz konusu yatırımın özellikle son dönemde Avusturya ile yaşanmakta olan politik gerginliklere rağmen devam etmesi, diğer Avrupalı şirketler için olumlu bir örnek teşkil edecektir. Türkiye'nin Avrupalı şirketler açısından çok önemli bir pazar olduğu bu yatırımla bir kez daha teyit ediliyor. Avrupalı yatırımcıların Türkiye'ye ilgisinin sürdüğünü görüyoruz" şeklinde konuştu. Arda Ermut, projenin gerçekleşme sürecinde Viyana Büyükelçiliği, Sanayi Bakanlığı, Kütahya Valiliği ve Zafer Kalkınma Ajansı'na verimli işbirliği ve vermiş oldukları destekten ötürü teşekkür etti.

Avusturyalı Prinzhorn Holding'in Türkiye'deki üçüncü kâğıt fabrikası olacak olan tesis, yıllık 480.000 ton konteyner kartonu üretim kapasitesine sahip olacak. Proje, kağıt geri dönüşümü ve kapalı devre üretim özelliği sayesinde çevreci boyutuyla da öne çıkıyor. 500 kişiye istihdam sağlaması planlanan fabrikanın 2020'ye kadar tamamlanması hedefleniyor.

PRİNZHORN: "TÜRKİYE BİZİM İÇİN ÖNEMLİ BİR PAZAR"

Toplantıda söz alan Prinzhorn Holding CEO'su Cord Prinzhorn, "Türkiye bizim için önemli bir pazar ve bu son yatırım, hızlı bir büyüme sergileyen Türkiye'ye olan bağlılığımızın bir göstergesi. Projenin devamıyla ilgili adım atmaktan memnuniyet duyarız" şeklinde konuştu.

Hamburger Containerboard bölümü Genel Müdürü Harald Ganster ise, "Bu proje için böylesine mükemmel bir lokasyon bulduğumuz için çok heyecanlıyız. Kuracağımız bu kâğıt fabrikası, müşterilerimize sunduğumuz yüksek kaliteli kâğıt arzımızı daha da güçlendirecek' dedi.

Hamburger Türkiye, dört ülkede yedi kâğıt fabrikası bulunan ve yıllık 2 milyon ton konteyner kartonu üreten Hamburger Containerboard bölümünün bir parçası. Şirketin Türkiye'deki diğer iki kâğıt fabrikası Çorlu ve Denizli'de bulunuyor. Yeni kurulacak kâğıt fabrikası, son teknolojiyle donatılacak olup 7,80 metre genişliğe ve çoğunluğu Testliner ve Fluting olmak üzere yıllık 480.000 ton konteyner kartonu üretim kapasitesine sahip olacak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.