Perşembe 14.09.2017
Son Güncelleme: Perşembe 14.09.2017

Marketlerden semt pazarı isyanı

Vatandaşa daha sağlıklı gıda ulaştırma hedefiyle hayata geçirilmesi planlanan tarladan markete kadar soğuk zincir, soğuk reyon ve paketleme uygulaması organize gıda perakendecisini isyan ettirdi. Uygulamanın yerinde olduğunu ancak mevcut durumda haksız rekabet yarattığını belirten Gıda Perakendecileri Derneği Başkanı Mustafa Songör, "Vatandaşın sağlığı için marketlerde maliyet artırıcı uygulamalar yapılıyor. Peki pazarlarda ne olacak? Bizde her ürün, her gün kontrol edilirken, yükümlülüklerimizi yerine getirmemize rağmen eksiklerimiz çıktığında ceza yediğimiz durumlar olabiliyor. Ürünün lojistiği, bakımı, işçiliği hep ekstra maliyet. Türkiye'de yüzde 50-60 oranında semt pazarı var. Güneşin altında tavuk, peynir ya da zeytin satıyorlar. Pazarcılar ne bu maliyetle uğraşıyor ne de sıkı denetime tabii. Böyle olunca da haksız rekabet artıyor" ifadelerini kullandı. Pazarlarda fiş kesilmediğinin de altını çizen Songör, "Ortada kayıtdışı bir ekonomi var" dedi.
EN BÜYÜK RAKİBİMİZ KAYITDIŞI
CarrefourSa Genel Müdürü Hakan Ergin ise, "En büyük rakibimiz kayıtdışı. Pazarlar yok olsun, pazarcı esnafı bitsin gibi bir derdimiz kesinlikle yok. Avrupa'da da açık pazarlar var ama fiş kesiyorlar. Tek istediğimiz eşit şartlarda rekabet. Aramızdaki uçurumun artmaması lazım" diye konuştu. BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç ise, "Ambalajsız gıda satışıyla ilgili yasa var ama pazarlarda uygulanmıyor. Vatandaşa sağlıklı gıda ulaştırılacaksa topyekün bir çalışma gerekiyor. İlgili yetkililerle çalışmaya hazırız" dedi. Şok'un CEO'su Uğur Demirel, "Bizi kontrol altına alıyorsunuz peki ya semt pazarları? Çünkü bizde her zaman bir muhatap bulabilirsiniz ama pazarlarda muhatap bulmak zor" ifadelerini kullandı. Pazarların özellikle daha az şubeli yerel marketleri daha fazla etkilediğini dile getiren Onur Marketleri Genel Müdürü Erdal Tüfekçi ise, "Biz tüm maliyetlere rağmen, meyve sebze alanlarımız, kendi unlu mamullerimiz ve etimizi üreterek fiyatları makul tutmaya çalışırken semt pazarları hiçbir maliyete katlanmadan malını satıyor. Bu durum sürdürülebilir değil" dedi.
İRAN İLE İLGİLİ KARAR VERMEDİK
BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç, İran'da mağazalaşma konusundaki fizibilite çalışmalarının yaklaşık bir ay içinde tamamlanmasını beklediklerini, ardından bu ülkeye yatırım yapıp yapmama konusunda karar vereceklerini söyledi. Aykaç, yurtdışında büyüme planları kapsamında İran dışındaki başka ülkelere yönelik de inceleme içinde olduklarını belirtti. BİM'in mevcut durumda Türkiye'nin yanı sıra Fas ve Mısır'da operasyonları bulunuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.