Çarşamba 20.09.2017
Son Güncelleme: Çarşamba 20.09.2017

Cityscape’e vatandaşlık damga vurdu

Körfez’in en büyük fuarlarından Cityscape Global 2017’ye bu yıl Türkiye’de 1 milyon dolara ev alana vatandaşlık verilmesine ilişkin düzenleme damga vurdu

Gayrimenkul ve mimarlık dünyasının en önemli küresel buluşmalarından biri olarak kabul edilen Cityscape Global 2017, Dubai'de düzenlendi. Küresel sektör temsilcilerine 11-13 Eylül tarihleri arasında ev sahipliği yapan fuar, bu yıl ziyaretçi sayısını yüzde 25 arttırdı. Körfez ve uluslararası yatırımcıların Türkiye ilgisinin azalmadığı görülen fuarda, Çevre ve Şehircilik Bakanı Mehmet Özhaseki'nin beraberindeki heyetle birlikte ziyareti Cityscape Global 2017'nin en önemli gündem maddelerinden biri oldu.
Yatırım potansiyeli anlatıldı
Fuara Türk firmalar bu yıl düşük katılım gösterse de mevcut ve yeni projelerini tanıttı. Projelerin maketlerle sergilendiği fuarda, İstanbul ve Türkiye tanıtımı yapıldı. Türkiye'den toplam 14 geliştirici, mimarlık ve mühendislik ofisi fuarda yerini aldı. Firmalar projeleriyle birlikte şehrin ve ülkenin yatırım potansiyeli, yeni fırsatlarına dikkat çekti. Yabancılar için yapılan KDV düzenlemesi ve 1 milyon dolarlık gayrimenkul alımı karşılığında verilen vatandaşlık hakkı ardından Türkiye'nin katıldığı ilk fuar olan Cityscape Dubai'de Türk firmalar düzenlemeleri anlattı. Yıllık yaklaşık 5 milyar dolar olan yabancıya satışın artırılması amacıyla hükümet tarafından gerçekleştirilen düzenlemelerle ilgili bilgi verilirken, yabancı alıcı da konuya yoğun ilgi gösterdi.
'Türk firmalara teşvik var'
Cityscape Global 2017'de başta Körfez olmak üzere uluslararası yatırımcıların Türkiye gayrimenkul sektörüne ilgisinin azalmadığının görüldüğünü vurgulayan Cityscape Fuarları Türkiye Temsilcisi İstexpo Genel Müdürü İsmail Sezen, "Gerek genel yaklaşımlar ve gerekse fuardaki Türk firmalarına gösterilen ilgiye bakıldığında, yabancı yatırımcı ilgisinin azalmadan sürdüğünü görüyoruz. Çevre ve Şehircilik Bakanımız Mehmet Özhaseki'nin ziyareti ise fuarın ikinci günündeki en önemli gündem maddesi oldu. Gayrimenkul ve mimarlık alanında dünyanın en önemli küresel buluşmalarından olan Cityscape Global, her geçen sene daha da büyüyor ve güçleniyor. Türkiye gayrimenkul sektörünün dünyaya açılan en önemli uluslararası kapısı konumundaki Cityscape Global, ziyaretçi sayısında kaydettiği yüzde 25'lik artışla bu yıl da beklentilerin üzerine çıktı" dedi.
42 metrekarelik dev alan
Bu yıl 11-13 Eylül tarihleri arasında Dubai World Trade Center'da düzenlenen Cityscape Global, 42 bin metrekareye yayılan dev fuarın yanı sıra düzenlenen konferanslar ve yarışma ile de gerçek anlamda bir küresel buluşma platformuna dönüştü. 26 ülkeden 300 katılımcı firmanın stand açtığı fuara, 1.150 konuşmacı ve delege de katıldı. Türkiye'den de 14 markanın yer aldığı küresel buluşmada bu yıl ziyaretçi sayısı öngörülerin de üzerine çıkarak, yüzde 25 artış gösterdi. Dünyanın çeşitli ülkelerinden ziyaretçi sayısı 35 bine yaklaşan Cityscape Global 2017'de, Türkiye'den iki firma da sponsorlar arasında yer aldı. Küresel buluşmada Maryapı Silver Sponsor ve Vitra da Platinum Awards Sponsor olarak yer aldılar. Citysape Global'de bu yıl; API Grup, Aremas, Avrupa Konutları, Bekir Erkuş Gayrimenkul, Cathay Grup, Eczacıbaşı Yapı Gereçleri, Emlak Konut, EMS Yapı, Garanti Koza, Mar Yapı, SPDO Mimarlık, Tabanlıoğlu Mimarlık ve Tahincioğlu olmak üzere Türkiye'den toplam 14 firma katıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.