Cuma 22.09.2017
Son Güncelleme: Cuma 22.09.2017

CarrefourSa da ‘virabismillah’ dedi

Balık tüketimini artırmak için 4 milyon lira yatırım yapan CarrefourSa, geçen yıl 2.8 milyon kilo balık sattı. Genel Müdür Ergin, “Bu yıl hedefimiz 8 milyon kilo” dedi

Ette yüksek fiyat, tavukta ise hastalık ve antibiyotik kullanımı nedeniyle balık alternatifini değerlendirmeye başlayan tüketiciyi yakalamak için, hipermarketler de harekete geçti. Özellikle balık sezonunun açıldığı şu günlerde çeşitlerini artırıp fiyatları da ayarlamaya çalışan CarrefourSa bu işten ciddi bir satış hedefliyor. CarrefourSa Genel Müdürü Hakan Ergin, "Geçen yıl 25-30 farklı balığın yer aldığı reyonlarımızdan toplam 2.8 milyon kilo balık satışı yaptık. Bu yıl balık sezonunda 80-85 farklı ürün çeşidiyle bu rakamı yılsonunda 8 milyon kiloya çıkarmayı ve bu kategorideki ciroyu da dörde katlamayı hedefliyoruz. Bu şekilde 2017'de Türkiye'nin en çok balık satan marketi olma sözümüzü yerine getirmiş olacağız" dedi. Bodrum'da ödüllü Süsan balık çiftliklerini birlikte gezdiğimiz Ergin, "Dünyada 17, Avrupa'da 20 kilo seviyesindeyken Türkiye'de tüketim 6.2 kilo. Bu rakamın artması için çiftlik balıkçılığı önemli. Biz de bu konudaki yatırımları destekliyoruz" diye konuştu.
BALIĞI ÖLÇEN VAR
CarrefourSa Gıda Direktörü Ayşin Işıkgece ise, Türkiye'de çiftlik balıkçılığı ile ilgili yanlış bir algı olduğunu belirterek şunları söyledi: "Türkiye'de 500 bin tonluk bir tüketim var. Geçen yıl deniz balıkçılığı yüzde 22.4 azalırken çiftlik balıkçılığı yüzde 5.4 arttı. Denizlerdeki balık stoğunun artması, yerel ürünlerin gelecek nesillere bırakılması ve daha sağlıklı ürünler için çiftlik balıkçılığını destekliyoruz." Tüketicinin balık konusunda bilinçlendiğinin altını çizen Işıkgece, "Cetveliyle gelip balığın boyunu ölçen müşterimiz var" ifadelerini kullandı.
ÜRETİMİN YÜZDE 70'İ İHRACATA
İstanbul Üniversitesi Su Bilimleri Fakültesi'nden Prof. Dr. Özkan Özden ise, "Çiftlik balıkçılığında üretimin yüzde 70'i başta Almanya, Hollanda ve İngiltere gibi Avrupa ülkelerine ihraç ediliyor. Çupra ve levrek ihracatında Norveç'ten sonra ikinciyiz. 800 milyon dolarlık bir hacim var. 2023 yılı hedefi 1.5 milyar dolar" dedi. Yüksek kalite çiftlik balığı üretimi üzerine Japonların rotayı Türkiye'ye kırdığını anlatan Özden, Kızılırmak, Sagun ve Gümüşdağ firmalarının Sinop'ta Japonlar için 40 bin ton üretim yapacaklarını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.