Salı 26.09.2017
Son Güncelleme: Salı 26.09.2017

Piyasalarda referandum tedirginliği

Kuzey Irak’taki referandum, borsada düşüşe, dolarda yükselişe neden oldu. Buna karşılık reel sektörün kapasite kullanım oranı ve güveni yükselmeye devam ediyor

Kuzey Irak'taki referandumun jeopolitik riskleri artırması borsa ve döviz piyasasında tedirginliğe neden olurken, reel kesimden gelen iki veri 'güven' unsurunun sürdüğünü ortaya koydu. Referandumun Ortadoğu'da istikrarsızlığı ve şiddeti artıracağına ilişkin endişeler Borsa İstanbul'da endeksin günü yüzde 1.78'lik düşüşle 102 bin 270 puandan kapatmasına neden oldu. Dolar 3.54 TL'nin üstünü gördü. Bono piyasasında ise iki yıllık gösterge tahvilin faizi yüzde 12'yi aştı. Piyasaların, bağımsızlığın ilanını içeren en kötü senaryoyu fiyatladığına dikkat çeken analistler, son iki haftada yabancı kurumsal yatırımcılara ciddi bir hisse satışı gerçekleştiğini, endeksin belli bir noktada tepki vereceğini ifade etti.
KAPASİTE KULLANIMI VE GÜVEN ENDEKSİ ARTTI
Piyasalarda yaşanan olumsuz fiyatlamaya rağmen, reel sektörden gelen iki veri ekonomiye güvenin sürdüğünü gözler önüne serdi. Eylülde reel sektörde güven endeksi ve kapasite kullanımı arttı. Kapasite kullanımı oranı eylülde 0.2 puan yükselerek yüzde 79 ile Ağustos 2008'den bu yana görülen en yüksek seviyeye çıktı. Reel kesimin güveni ise bir önceki aya göre 0.9 puan artarak 111.6 oldu. Genel gidişat, sipariş ve istihdamda iyimserlik artış endeksin yükselişinde etkili oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.