Cumartesi 30.09.2017
Son Güncelleme: Cuma 29.09.2017

Ekonomide e-dönüşüm rüzgârı başladı

Yüzbinlerce KOBİ'yi yakından ilgilendiren ve ilk adımı e-Fatura ile start alan e-Dönüşüm uygulamaları gün geçtikçe gelişiyor. Sistem KOBİ'lerin muhasebe ve finans süreçlerini dijital ortama taşımalarında verimliliği artıran, maliyet ve zaman yönetimini kolaylaştıran çözümler üretiyor. e-Fatura, e-Arşiv, e-Defter, e-İmza, e-Bilet, e-Mutabakat, e-Denetleme, e-Yedekleme, UFRS, KDV İade, e-İrsaliye ve e-Kayıt Saklama, e-Dönüşüm sürecinde öne çıkan unsurlar arasında yer alıyor. Sanal dünyada, gerek özel gerekse de profesyonel işlemlerin yapılabilmesini mümkün kılan bu hizmetler, kurumların ve vatandaşların hayatını kolaylaştırıyor. Ticaret hayatı bir yandan kolaylaşırken diğer yanda da etkin şekilde kayıt altına alınıyor.
KATLANARAK BÜYÜYOR
E-dönüşüm uygulamalarında rakamlar da gelinen noktadaki büyümeyi gözler önüne seriyor. 2017'de 190 bini geçen Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) kullanım oranlarının yüzde 90'ı kurumsal, yüzde 10'u ise bireysel adreslerden oluştu. Kamu kurumları, üniversiteler ve özel sektör kuruluşları ile mali müşavir, avukat, doktor, mühendis gibi meslek mensupları ve beyaz yakalı profesyonellerde de KEP kullanımı yaygınlaşıyor. E-Dönüşüm hemen her alanda hızla ilerliyor. Özellikle de perakende sektöründe ciddi bir dijitalleşme göze çarpıyor. Artık kağıt ve eski hantal süreçler ortadan kalkıyor. İşletme kaynaklarını daha verimli kullanmak ve şirketler arası entegrasyonu daha verimli kılmak adına tüm süreçler elektronik ortama geçiyor. E-Fatura, e- Defter, e-Arşiv, YN ÖKC ile bir e-Dönüşüm süreci tamamlanmak üzere. 2017'nin ilk 6 ayı itibariyle e-Fatura uygulamasına geçen ilave mükellefler ile toplam kullanıcı mükellef sayısı 224 bine ulaştı. E-fatura uygulamasına benzer bir uygulama olan e-Arşiv faturaya 7.800 mükellef geçiş yaptı. Böylece e-Fatura ve e-Arşiv faturaya geçen mükellef sayısı toplamı 90 bini aştı. 2016 yılında Türkiye'de toplam 150 milyon adet e-Fatura oluşturuldu. 2017 yılında ise toplam oluşacak e-Fatura âdetinin 400 milyona ulaşacağı tahmin ediliyor.
3 MİLYON ESNAFI İLGİLENDİRİYOR
e-Dönüşümlerin önemli bir ayağını da yazarkasaPos sistemi oluşturuyor. Aynı zamanda sistem, Türkiye, kayıt dışı ile mücadele kapsamında tarihinin en büyük dönüşümlerinden biri olarak nitelendiriliyor. 3 milyona yakın esnaf ve KOBİ'yi ilgilendiren dönüşüm kapsamında hâlihazırdaki tüm yazarkasa ve POS cihazları tarih olacak. Bunların yerini 'Yeni Nesil Ödeme Kayıt Sistemi' adı verilen, yazarkasa ile POS'u tek bir alette toplayan cihazlar alacak. İnternete bağlı yeni nesil akıllı kasalar Maliye Bakanlığı'na anında bildirim yapacak. Vergi denetim müfettişleri de masa başından tek bir tuşla denetim yapabilecek. Yeni sistemle fiş de tarih oluyor. Buna göre Türkiye'de yaklaşık 2.3 milyon POS cihazı bulunuyor. Uygulamayla 10 milyar lira vergi geliri hedefleniyor. Öncelikle yol kenarında otopark hizmeti veren firmalar, restoranlar, ev ve işyerlerine sipariş götüren işletmelerin sisteme geçmesi gerekiyor. Yeni nesil ödeme kaydedici cihazlara geçişin 1 Ocak 2017 tarihine uzatılmasıyla rahatlayan esnafın önünde bugün itibariyle yaklaşık 9 ay bulunuyor. Özetle yeni nesil ödeme kaydedici cihazlar iş yerlerine zaman ve maliyet kazancı sağlamakla kalmıyor, kayıt dışı ekonomiyle mücadele açısından da etkin bir yöntem olarak karşımıza çıkıyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.