Cuma 06.10.2017

Daikin’den ısıtma hamlesi

Soğutma sektörünün iddialı isimlerinden olan Daikin, kombi üretimiyle ısıtma sektörüne de girdi. Daikin’in yeni kombisi, Türk mühendisler tarafından üretildi

İklimlendirme sektörünün tanınmış markalarından Daikin ısıtmaya da girdi. 40 cm. eni, 59 cm. boyu, 27 kg ağırlığıyla Türkiye'nin en küçük kombisini ürettiğini belirten firma, ürüne wi-fi özelliği de ekledi. Daikin Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Hasan Önder, "Soğutmada olduğu gibi ısıtmada da dünyanın 1 numarası olmaya odaklandık. Bu alandaki ilk adımı 'en küçük kombi' ile attık" dedi. Daikin Avrupa Tasarım Merkezi EDC ve Türkiye'deki Ar-Ge mühendislerinin 3 yıllık çalışması sonucunda ortaya çıkan Daikin Premix kombinin şirket için bir milat olduğuna dikkati çeken Önder, bu kombi ile ilk kez doğalgazla çalışan bir cihazın Daikin markası ile piyasaya çıktığını söyledi. Önder, 7 milyon liralık yatırımla ortaya çıkan kombi serisinin genişletileceğini ve bunun için 2020 yılına kadar ısıtma grubuna 5 milyon liralık yatırım daha yapılacağını açıkladı.
% 25 BÜYÜDÜ
Önder, "Yeni 5 yıllık projeksiyonumuzu yaparken, ısıtmada da dünyanın 1 numarası olmaya odaklandık. Daikin'in geçen yılki 1 milyar liralık cirosunun 200 milyonu ısıtma ürünlerinden oluşuyordu. Bu yüzde 20'lik oranın 2020 yılına kadar yüzde 30'a çıkmasını öngörüyoruz" şeklinde konuştu. 2017 yılına yüzde 20 büyüme hedefi ile başlayan Daikin Türkiye'nin 8 ayda bu hedefi geçerek yüzde 25 büyümeyi yakaladığını bildiren Önder, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu büyümenin yüzde 5'lik farkı da henüz sezon başlamamasına rağmen ısıtma ürünlerinden geldi. Soğutmada olduğu gibi ısıtmada da çok iddialıyız. Hedefimiz 3 yıl içinde liderliği almak. Daikin'in soğutma konforunu ısıtmaya da yayacağız." Kombinin şu anda Almanya, İtalya ve İngiltere pazarlarında satılmaya başlandığını anlatan Önder, "Diğer Avrupa ülkelerinde de 2018 yılı içerisinde satılmaya başlayacak. Daikin kombi bir ilk, bunun devamı gelecek" şeklinde konuştu.
TESİSLERİ TÜRKİYE'YE GETİRECEK
Daikin'in Türkiye'ye yatırımlarının ısıtma grubu ile sınırlı kalmayacağını belirten Hasan Önder, 2018-2019 yıllarında Avrupa'daki üretimin bir kısmını Türkiye'deki üretim tesislerine kaydırmayı planladıklarını dile getirdi. Önder, sözlerini şöyle tamamladı: "Bunun için de VRV dediğimiz merkezi sistemler ürünlerinin Türkiye'de üretilmesi için harekete geçtik. Daikin, Türkiye'ye doğrudan yatırımcı olarak gelirken 260 milyon dolarlık bir satın alma yaparak Airfel'i bünyesine katmıştı. 2012 yılından bu yana da 100 milyon TL'lik yatırımlar yaptık. 2020 planlarımız doğrultusunda 50 milyon dolarlık yatırım yapmayı planlıyoruz."
100 BİN KOMBİ ÜRETECEĞİZ
Yeni ürünün fiyatıyla ilgili de bilgi evern Önder, Türkiye'de 3 bin ile 3 bin 500 lira arasında olacağını, yurtdışında ise her ülkedeki pazar durumuna göre fiyatlama yapılacağını bildirdi. Önder, üretim hedeflerine ilişkin ise kapasitelerinin yetmesi durumunda 100 binli rakamların çok kolay gözüktüğünü ifade etti.
5 YILDA 5 KAT BÜYÜME SAĞLADI
Daikin'In 5 yıl önce Airfell'i satın alarak pazara girdiğini hatırlatan Önder, 5 yılda 5 kat büyüdüklerini söyledi. Önder, "Daikin Türkiye olarak ilk dönemimizde ciromuzu 202 milyon liradan 1 milyar liraya, çalışan sayımızı 424 kişiden bin 75 kişiye, ihracatımızı 10 milyon dolar seviyesinden 100 milyon dolara çıkararak rekor bir büyümeye imza attık. Önümüzdeki süreçte de hızlı büyümemizi sürdüreceğiz" şeklinde konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.