Çarşamba 11.10.2017
Son Güncelleme: Çarşamba 11.10.2017

IMF Türkiye’nin büyüme tahminini 5.1’e yükseltti

Uluslararası Para Fonu (IMF), Türkiye'nin büyüme beklentisini 2017 için yüzde 2.5'ten 5.1'e, 2018 için yüzde 3.3'ten 3.5'e yükseltti. IMF, Dünya Ekonomik Görünüm (DEG) Raporu'nun Ekim 2017 sayısını 'Sürdürülebilir Büyümeyi Amaçlamak' başlığıyla yayımladı. Bu hafta başlayacak IMF-Dünya Bankası Yıllık Toplantıları öncesinde açıklanan raporda, Türkiye ekonomisinin güçlü iç ve dış talep sayesinde beklenenden hızlı toparlandığına işaret edildi. Raporda, "Türkiye'nin 2017 büyüme tahmini, birinci çeyrekteki üretimin, son birkaç çeyrektir daralan ihracatın toparlanması ve daha genişlemeci mali duruşun etkisiyle beklenenden güçlü gelmesine bağlı olarak yüzde 5.1'e revize edildi" denildi. IMF raporunda, Türkiye'nin GSYH'sının gelecek yıl yüzde 3.5 genişleyeceği öngörüsünde bulunuldu. Türkiye'ye yönelik 2017 ve 2018 büyüme beklentileri, IMF'nin nisanda yayımlanan DEG raporunda sırasıyla yüzde 2.5 ve 3.3 olarak açıklanmıştı. Türkiye'nin bu yılki büyüme tahmininde yapılan 2.6 puanlık değişiklik, en ciddi pozitif revizyon olarak kayıtlara geçti. Diğer taraftan, raporunda enflasyonun Türk Lirası'ndaki değer kaybı nedeniyle yükseldiğine işaret eden kuruluş, Türkiye'ye yönelik enflasyon beklentilerini bu yıl için yüzde 10.9 ve 2018 için yüzde 9.3 seviyesinde belirledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.