Perşembe 12.10.2017
Son Güncelleme: Perşembe 12.10.2017

Frey: İstanbul’da 50 bin drone uçacak

İTO’nun düzenlediği Futuristanbul etkinliğinde konuşan ünlü fütürist Thomas Frey, gelecekte drone’ların hayatımızda büyük yeri olacağını söyledi. Frey, “Yakın zamanda İstanbul’da 50 bin drone uçacak” dedi

Da Vinci Enstitüsü Direktörü ve Google gelecek bilimcisi (fütürist) Thomas Frey, drone'ların ilerleyen yıllarda insanlığa daha nitelikli hizmet vereceğini belirterek, "Yakın bir gelecekte İstanbul dahil büyük şehirlerde 50 bin drone uçacak ve insanların hayatına 100'den fazla alanda değecek" dedi. İstanbul Ticaret Odası'nın (İTO) düzenlediği Futuristanbul etkinliğinde gelecek hakkında öngörülerini paylaşan ünlü fütürist, kurye, ambulans şoförü, polis, ev taşıyıcısı gibi meslekleri gelecekte drone'lara kaptıracağımızı anlattı. Frey, "Drone komuta merkezi görevlileri, veri analistleri ve buna benzer yeni iş tanımları çıkacak. Drone ambulanslar yakında geliyor, taksiler geçen hafta Dubai'de devreye girdi. 2030'da dünyada 1 milyar drone olacak" dedi.
IŞINLANMAYA 100 YIL VAR
Teknolojinin insan hayatının her alanında gözle görülür değişime yol açtığını hatırlatan Frey, teknolojik imkânların demokrasi kültürünün gelişimine de katkı sunacağını belirtti. 3D yazıcıların bir gün içinde yeni bir ev basabileceğini aktaran Frey, bireylerin sıkça evlerini yeniden tasarımını yenileyebileceğini söyledi. Eğitimi yapay zeka sahibi robotlarının 4 ya da 10 kat daha hızlı bir şekilde üstlenebileceğini anlatan Frey, "Eğitim verecek robotlar sizin becerinize göre içerikler verecek ancak eğitimde tek tür bir yapıdan söz edilmeyecek muhtemelen. Işınlanma teknolojisi için 100 yıl kadar beklemememiz gerektiğini düşünüyorum" dedi. Sürücüsüz araçların zamanla çok güvenli olacağını anlatan Frey, "Tüplü taşıma savaşları çıkacak. Araba yıkayıcılığı, emisyon testleri ve park alanları ortadan kalkacak" diye konuştu.

İTO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Çağlar ise "Gelecek kavramı bizler için gizem olmanın ötesinde bir inşa sürecine, tasarım çabasına dönüştü. Geleceği tahmin etmenin en iyi yolu da onu inşa etmek için çalışmaktan geçer. İşte Futuristanbul, böylesi bir zamanda İTO'nun gelecek çabasının bir ürünü olarak hayat buldu" dedi.
100 YIL ÖNCEKİ TAHMİNLERİN HİÇBİRİ TUTMADI
'Geleceği varsa görceği de var' adlı panelde konuşan Sabah Gazetesi Ekonomi Müdürü Dr. Şeref Oğuz, 100 yıl önce yapılan tahminlerin hiçbirinin tutmadığını belirtti. Konuşmasında bunlara örnekler veren Oğuz, uzun yıllar geleceği tahmin etmenin kurumsal bir kimlik olarak kaldığını kaydetti. Türkiye'nin gelecek konusunda büyük beklenti içinde olduğunun altını çizen Oğuz, "Daha iyi bir gelecek konusunda bizi kısıtlayan bir şey olmamalı" dedi. Panelde konuşan oyuncu ve yönetmen Müfit Can Saçıntı, "Ben doğaya dönmekten yanayım" derken, bir diğer katılımcı Dr. Hakan Tetik, "Tahminden öte harekete geçmek gerekiyor" dedi.

1900'de bilim insanları 2000'lerde sınıfların böyle olacağını tahmin etmişti.
TÜRKİYE 2050'DE BÜYÜK BAŞARI ÖYKÜSÜ OLACAK
Türkiye'deki son 15 yılda yapılan çalışmalarla birlikte ekonomi alanında önemli gelişmeler olduğunu kaydeden İngiliz finans yazarı ve yorumcu Hamish Mcrae, "Türkiye dünyadaki konumu itibarıyla gelecekte istikrarlı bir şekilde büyüme kaydederken, özellikle de ekonomi alanında dünya sıralamasında üst sıralara doğru ilerleyecek. Araştırmalara göre 2030'da Türkiye dünyanın en büyük 14'üncü ekonomisi olacak. 2050'li yıllara geldiğimizde ise Türkiye başarı öyküsü olarak 12'nci sıralara kadar çıkacak" değerlendirmesini yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.