Perşembe 12.10.2017
Son Güncelleme: Perşembe 12.10.2017

Sektör yılı yüzde 20 artışla kapatacak

2023 yılı için 60 milyar dolarlık ihracat hedefi belirleyen iklimlendirme sektörü ÖTV’nin de etkisiyle 2017’yi geçen yıla göre %20 büyümeyle kapatmaya hazırlanıyor

Hızlı iklim değişiklikleri nedeniyle sert geçen mevsimler iklimlendirme sektörüne yaradı. TOBB İklimlendirme Sektörü Meclisi ve İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği Başkanı Zeki Poyraz, son yıllarda sektörün üretim, satış ve istihdam potansiyeli açısından hızla büyüdüğünü ifade etti.
GELECEĞİN SEKTÖRÜ
Sektörün geleceğini parlak gördüklerini belirten Poyraz, hedeflerinde ise 60 milyar dolarlık yurtiçi ve yurtdışı satış rakamına ulaşmak olduğunu belirtti. Sektörün artan iç ve dış satış potansiyeli, istihdam gücü, Türkiye'nin jeopolitik konumunun verdiği avantaj ile özellikle yabancı yatırımcıların dikkatini çektiğini belirten Poyraz, İklimlendirme sektörünün geleceğin sektörü olduğunu, bu avantajları ile yerli ve yabancı yatırımcıları cezbettiğini söyledi. 2023 yılında 25 milyar dolar ihracat, 35 milyar dolar da iç satış yapmayı hedeflediklerini belirten Poyraz, "İklimlendirme sektörünün avantajları göz önüne alındığında sektörün gerek üretim ve yatırım gerekse ihracat ve istihdam kapasitesinin büyüme kaydedeceğini öngörüyoruz" diye konuştu. Yaza 1 milyon adet satış hedefiyle giren sektörün ÖTV teşvikiyle birlikte yılı en az yüzde 20 ile kapatmaya hazırlandığını belirten İklimlendirme ve Soğutma Klima İmalatçıları Derneği (İSKİD) Başkanı Taner Yönet, "ÖTV teşvikinin etkisiyle bahar aylarında hızlı bir büyüme yakaladık. Yazın yaşanan aşırı sıcaklar satışları destekledi. 2016'ya göre yüzde 20 civarı bir büyüme bekliyoruz. 1 milyon hedefini sonbahar satışları ile birlikte kıl payı yakalayacağız" dedi.
KONFORU SEVEN KLİMA KULLANIYOR
Yazın sert geçmediği bölgelerde kış satışlarının artmaya başladığının altını çizen Yönet, "Özellikle doğalgaz olmayan ilçelerde yoğun bir satış gerçekleştiriyoruz. Eskiden bu bölgelerde sadece odun ve kömür kullanılırdı. Artık daha konforlu ve zahmetsiz olan klima kullanılıyor. Bu bölgelerde istediğimiz satışı yakalarsak yüzde 20'lik büyümenin üzerine çıkabiliriz. Geçen sene iç pazardaki satışlarımız 800 bin bandının altında kalmıştı. Bu büyüme ile hedefi bulabiliriz" diye konuştu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.