Perşembe 12.10.2017 00:00
Son Güncelleme: Perşembe 12.10.2017 15:55

Son dakika: Yunanistan'a tekne yasağında flaş gelişme

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Yunanistan Denizcilik Bakanı Panagiyotis Kouroumplis ila yaptıkları görüşmeye ilişkin, "Müzakere olumlu geçti. İki konu var. Biri, yolcu feribotlarının bugünden itibaren çalışıp çalışmamasıydı. İki taraf olarak dedik ki, 'bunlar insanımız için önemli. İki ülkenin ticareti turizmi ve ekonomisi için önemli. Bu süreci devam ettirelim.' Bugünden sonra da yolcu feribotları çalışmaya devam edecekler. Yasak uygulanmayacak." dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Yunanistan Denizcilik Bakanı Kouroumplis ile başkent Atina'da yaptığı görüşmenin ardından gazetecilere açıklamalarda bulundu.

Müzakerenin olumlu geçtiğini ifade eden Arslan, "İki konu var. Biri, yolcu feribotlarının bugünden itibaren çalışıp çalışmamasıydı. İki taraf olarak dedik ki, 'bunlar insanımız için önemli. İki ülkenin ticareti turizmi ve ekonomisi için önemli. Bu süreci devam ettirelim.' Bugünden sonra da yolcu feribotları çalışmaya devam edecekler. Yasak uygulanmayacak." diye konuştu.

24 metrenin altındaki ticari yatların Yunan adalarına çıkışına ilişkin 25 Eylül'den itibaren konan yasağın devam edeceğini bildiren Arslan, şunları kaydetti:

"Ahşap teknelerimizin yine turizm amaçlı taşımalarına gelince de teknik heyetlerimiz, hemen önümüzdeki hafta Türkiye'de bir araya gelecekler. Bununla ilgili de hemen altyapı çalışmalarımızı yapacağız. Amacımız, onunla ilgili de problemi ortadan kaldırmak. Onu da devam ettirmek istiyoruz. Ancak onunla ilgili teknik ekipler gerekli çalışmayı yapacaklar. Mevzuat olarak prosedürü uygun hale getirecekler. Biz de iki bakan olarak bu konuyu çözmüş olacağız."

"YİNE DE TÜRKİYE 'BEYAZ BAYRAK' ÜLKESİ OLMAYI KAYBETME RİSKİNİ ALAMAYACAK"

Ahmet Arslan, iki ülkenin ticareti, ekonomisi ve turizmi açısından seferlerin önemli olduğunu vurgulayarak, yine de Türkiye'nin "Beyaz Bayrak" ülkesi olmayı kaybetme riskini alamayacağını söyledi.

Arslan, "Elbette ki iki ülke ilişkileri çok önemli, ticareti, ekonomisi önemli. Ancak Beyaz Bayrak sadece Türkiye ve Yunanistan arasında uygulanan bir mevzuat değil. Bütün dünyadaki teknelerimizin muhatap olacakları muamelenin belirleyicisi olan bir prestij göstergesi. Beyaz Bayrak ülkesiyken, en üst seviyede muamele görüyorken, riske etme şansımız yok." ifadelerini kullandı.

Yunanistan tarafından tutulan teknelere ilişkin itiraz süreçlerinin devam ettiğini belirten Arslan, "Değerli bakanımızın, geçmiş uygulamaları da, bugünkü uygulamaları da iyi niyetini ortaya koyuyor. Zaten Paris Memorandumu kapsamında tutuklama listesine girdikten sonra itiraz mekanizmaları çalışabiliyor. O itiraz mekanizmaları işliyor. Tekrar incelenecek zaten. Yunanistan tarafından da iyi niyetli bir yaklaşım var." şeklinde konuştu.

NE OLMUŞTU?

Paris moU anlaşması gereği beyaz bayrağı bulunan Türkiye'nin gri bayrağa düşürülmesi için Yunan yetkililer tarafından Türk bayraklı teknelere ceza yazmayı sıklaştırdı. Anlaşmaya göre beyaz, gri ve siyah bayrak ile kodlandırılan teknelerde en üst seviyede olan beyaz bayrağı Türkiye de hak etmişti. Uzun yıllardır Yunan adalarına beyaz bayrak amblemi ile giren Türk bayraklı yatlar, tekneler ve gemilere limanlarda daha fazla kolaylık sağlanıyordu.

YUNANİSTAN'IN SKANDAL KARARINA KARŞI...

Geçmiş dönemlerde gri bayrağı olan Türkiye, yasalarında ve gemicilik tüzüklerinde düzenlemeler yaparak beyaz bayrak almıştı. Denetlemelere göre verilen bayraklara kota konulmuş. Türk bayraklı yatlara, teknelere ve gemilere sıklıkla ceza keserek, kendi limanlarında bağlı tutan Yunan yetkililer Türkiye'nin kotasını doldurarak gri bayrağa düşürmeye çalıştı. Son bir Türk bayraklı tekneye, yata veya gemiye ceza kesilmesi halinde gri bayrağa düşecek olan Türkiye için Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan önlem olarak Türk bayraklı, gemi, tekne ve yatların yurtdışı çıkışını yasakladı.

TUTULAN GEMİ SAYISI

2017 yılında eylül ayı sonu itibarıyla 5'i Yunanistan'da olmak üzere 14 Türk bayraklı gemi, Paris MOU kapsamında tutuldu. Yunanistan'da tutulan 5 geminin 4'ünün ahşap ticari yat olduğu öğrenildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.