Cuma 13.10.2017
Son Güncelleme: Cuma 13.10.2017

240 bin lojman için “kentsel dönüşüm”

Hükümet, bakım masrafı yüksek lojmanları satmak, depreme dayanıklı olmayan, şehir merkezlerinde kalanları da kaldırmak için düğmeye bastı. Maliye Bakanı Naci Ağbal, depreme dayanıklı olmayan lojmanların yıkılacağını, şehir merkezlerindekilerin de kaldırılacağını söyledi. Kullanılamayacak olanların yıkılarak yeni binaların yapılacağını belirten Ağbal, "İhaleyle en fazla bedeli verene satacağız. Kat mülkiyeti, tapusu olan lojmanlarda içinde oturan memurlara ihalede oluşan yüksek bedeli vermeleri durumunda alım hakkı verilecek" dedi.
SAVUNMA GÜVENLİK ADALET HARİÇ
Maliye Bakanı Ağbal, kamunun elindeki eski binaların bakım masraflarının yüksek olduğunu belirterek, "Depreme dayanıklı olmayanların yıkılması gerekiyor. Maliye Bakanlığı marifetiyle elden çıkaracağız. Burada savunma, güvenlik, adalet gibi birimlerin kullanıldığı yerler için satış söz konusu olmayacak. Bu lojmanların satışlarından elde edilen gelirler, yine öncelikle yeni lojmanların yapımında kullanılacak" diye konuştu. Ağbal, Ankara'nın merkezinde üst düzey memurların kullandığı jojman mahallesi Şükrü Saraçoğlu'nun da Emlak Konut'un hazırlayacağı projeyle kongre merkezi olacağını, bölgenin kültür, sanat ve yaşam merkezi haline geleceğini kaydetti. Genel bütçe kapsamındaki kamu kurum ve kuruluşlarının kullanımında toplam 240 bin 398 kamu konutu bulunuyor. Maliye geçen yıl lojmanlardan 480 milyon 484 bin lira kira geliri elde etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.