Cuma 13.10.2017
Son Güncelleme: Perşembe 12.10.2017

Avrupalı tekstilci siyasetçisini takmadı

Avrupa ülkelerinden Türkiye’ye karşı artan siyasi restleşmeye tekstilci kulak tıkadı. Türklerin üretimdeki kalite ve hızından vazgeçemeyen Avrupalı dev alım grupları, bu yıl siparişlerini yaklaşık yüzde 20 artırdı

Almanya, Avusturya ve Hollandalı siyasetçilerin Türkiye'ye karşı takındığı negatif tavır, Avrupalı dev tekstilcilerin Türkiye ile ekonomik ilişkilerine gölge düşürmedi. Aksine dev alım grupları siyasetçilere inat bu yıl yaptıkları alımları yaklaşık yüzde 20 artırdı. Yılın belirli dönemlerinde otellerde kurdukları fuar alanlarında yurtdışından gelen alım gruplarını ağırlayan Türk tekstilciler, bu sayede ihracatta yılı artıya geçerek kapatmayı planlıyor. İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Hikmet Tanrıverdi, Türkiye'den en büyük alımları yapan H&M, Zara, Mango gibi markaların geçen yıla göre alımlarını yaklaşık yüzde 20 artırdıklarını söyledi. Bir yandan da Türkiye'ye gelmeyen orta ölçekli firmaların açığını kapatmak için farklı ülkelerden gruplar getirdiklerini dile getiren Tanrıverdi, "Yabancı gruplar Türkiye'nin üretim hızı ve kalitesinden çok memnun. 2017'nin 8 aylık diliminde 11.3 milyar dolarlık ihracat yaptık. 2017'yi 17 milyar doların üzerinde ihracatla tamamlarız" dedi.
İLK BEŞ İHRACAT PAZARI YİNE AVRUPA'DA
2017'nin Ocak-Eylül döneminde Türkiye'den en fazla hazır giyim ve konfeksiyon ihraç edilen ülkeler Almanya, İspanya ve İngiltere olarak sıralanıyor. Yılın ilk 9 ayında Almanya'ya 2.4 milyar dolarlık ihracat yapılırken, İspanya'ya 1.5 milyar dolarlık, İngiltere'ye ise 1.4 milyar dolarlık satış yapıldı. Bu üç ülkeyi 626.6 milyon dolarla Hollanda ve 621.9 milyon dolarla Fransa takip ediyor. 2017'nin ilk 9 ayında İspanya, Hollanda, Irak ve ABD'ye yapılan ihracat ise 2016'nın aynı dönemine göre yüzde 4.2 ila 29 arasında artış gösterdi. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Şeref Fayat, 10. Moda Konferansı için getirdikleri alım gruplarıyla dün yaptıkları görüşmelerle geçen yılı ikiye katlayıp yaklaşık 4 milyar dolarlık iş bağlantısı kurmayı hedeflediklerini söyledi. Fayat, İngiliz Arcadia ve River Island, Alman Otto, Zara, Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti gibi markaları bünyesinde barındıran İspanyol Inditex ve İsveçli H&M gibi dev alım gruplarının Türkiye'ye ilgisinin devam ettiğini ve geçen yıla oranla ziyaretçi sayılarında da iki katlık bir artış olduğunu ifade etti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.