Cuma 13.10.2017 00:00
Son Güncelleme: Cuma 13.10.2017 12:44

Türkiye seramik üretiminde hızla büyüyor

Türkiye’de bulunan seramik üreticilerinin çatı kuruluşu olan Türkiye Seramik Federasyonun başkanlığına kısa bir süre önce Erdem Çenesiz seçilmişti. Başkan Erdem Çenesiz sektörün sorunlarını ve geleceğini anlattı

Seramik sektörü, katma değerli ürün üretmede ve bunu ihraç etmede son derece başarılı bir sektör. Bu konuda ülkemizin en başta gelen sektörlerinden bir tanesi. Çok az ithal girdi ile çok yüklü ihracat yapabilme kabiliyetine sahibiz. Önümüzdeki dönem artan yatırımlar sayesinde daha üst segment ürünler üreteceğiz ve böylece katma değeri daha yüksek ürünlerde artış sağlayacağız. Bu güzel tablo içerisinde bizi yoran konular da var elbette.

ÜRETİMİN ÖNÜNDEKİ ENGELLERİ KALDIRMAK İÇİN ÇALIŞIYORUZ

AB hazırlıkları kapsamında ILO gibi uluslararası kuruluşlardan edinilen referansların bazen maksadını aşacak şekilde yorumlanması milli sanayimizin önünde engel haline geliyor. Biz Federasyon olarak bu konularda raporlar hazırlayarak çözüm önerilerimizle kamuya gidiyor ve üretimin önündeki engellerin kaldırılması için var gücümüzle çalışıyoruz. Çalışmaya da devam edeceğiz.

MİLLİ KATMA DEĞER KONUSUNDA CİDDİ ÇALIŞMALAR YAPIYORUZ

Federasyon olarak öncelikle, kamu yönetimi ile sektörün sorunlarını çözmek üzere başlatılan iletişim çalışmalarına ağırlık verdik. Buna paralel olarak sektör durum raporunu ciddi bir akademik çalışma olarak başlattık, bu konuda çalışmalarımız hızla devam ediyor. Önümüzdeki 6 ay içinde sonuçlanmasını ümit ediyoruz. Seramik sektörünün iddialı olduğu milli katma değer konusunda da ciddi çalışmalar yapıyoruz. Öncelikle, 2018'den itibaren tüm sektörleri kapsayan ihracat katma değer endeksi çalışmamızı her üç ayda bir açıklama kararı aldık. Uluslararası alanda pazara giriş konusunda karşılaştığımız tarife dışı engelleri de bir raporla ortaya koyacak ve çözümlerini arayacağız.

KAPLAMA MALZEMEDE DÜNYADA 8. SIRADAYIZ

Türkiye, seramik sanayisinde Dünya'da kaplama malzemelerinde 8'inci, sağlık gereçlerinde 4'üncü en büyük üretici ülke konumunda. Seramik karolarda ve sağlık gereçlerinde Dünya'nın 4'üncü büyük ihracatçısı olurken, karolarda Avrupa üçüncüsü, sağlık gereçlerinde ise Avrupa'nın en büyük tek ihracatçısı konumundayız. Özetle hem üretiyor, hem de ihraç ediyoruz. Önümüzdeki on yıllık dönemde de bu başarılı yükselişimizi devem ettireceğiz.

İHRACAT DESTEĞİ İLE %9 BÜYÜME HEDEFLİYORUZ

Bu yıl, seramik sektörü ise iç pazarda büyüme olmasına karşın ihracat ağırlıklı bir büyüme ile ilk 8 ayda seramik kaplama malzemelerinde %8, vitrifiye banyo seramik ürünlerinde ise %7 oranında büyüme gerçekleştirdi. Yıl sonu büyüme oranımızı yine ihracatın desteğiyle %9 olarak öngörüyoruz. TÜİK verilerine göre inşaat sektöründe %6,8'lik bir büyüme var. İhracattaki gibi, inşaat sektörüyle paralellik gösteren sektörümüzde iç pazarda da son iki çeyrekte ciddi sıçramalar yaşanacak.

TÜRKİYE'NİN BÜYÜMESİNDE OLUMLU KATKI SAĞLIYOR

Seramik sektöründeki bu gücümüz Türk ekonomisindeki büyümeye olumlu yansımaktadır. Çünkü, seramik sektöründe son derece güçlü ve tecrübeli üreticilerimiz bulunmakta. Şu anki profilimiz tüm dünya ile rekabet edebilecek bir yapıda. Eğer ki, kamu yönetimi, yatırım ortamının iyileştirilmesi ve üretimin önündeki engellerin kaldırılması konularında devlet tarafından istekli tutum sürdürülürse sektörümüz, 10 yıl sonra şu anki durumundan çok daha iyi yerlerde olacaktır.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.