Pazartesi 16.10.2017
Son Güncelleme: Pazartesi 16.10.2017

Tarımın geleceği dijitalde

Dünya ekonomileri arasındaki güç dengeleri hızla kabuk değiştiriyor. Uzmanlara göre dünya tarihinin gelecekteki en büyük restleşmeleri artık petrol üzerinden değil gıda savaşları üzerinden şekillenecek. Gıdaya hükmeden dünyaya da bir nevi hükmedecek. Zaten son veriler bu değişimin başladığını açıkça ortaya koyuyor. Dünya nüfusu, 1970'ten beri neredeyse iki katına çıktı. Yakın zamanda da 10 milyara varacak. 3 milyar kişi ise gıda zincirinde normalden daha fazla et, süt ve yumurta tüketiyor. Türkiye pazarında da dijital tarıma doğru kayış var. Yabancı devler de bu noktada Türk firmaları ile işbirliği yapıyor. Türkiye'de 60 yılı aşkın süredir üretim yapan Alman ilaç devi Bayer, bu kapsamda vites büyütmeyi hedefliyor. Radarına ilaç, çevre sağlığı ve tarım ürünlerini alan şirket yakın zamanda önemli yatırımlar gerçekleştirecek. Bu kapsamda Türkiye'nin Bayer dünyasında bu yıl ilk 20 ülke arasına girdiğini söyleyen Bayer Türk CEO'su Hubert Braun, Bayer'in 2015 yılından 2020 yılına kadarki süreçte dijital tarım işlerine yapacağı yatırımın 200 milyon euroya ulaşacağını belirtti. Hubert Türkiye'nin çevre ülkeleri besleyecek bir merkeze de dönüşebileceğini ifade ediyor.
DOMATESTE ÖNEMLİ BULUŞ
Hubert Braun, Bayer'in küresel dijital tarım deneyimini Türkiye'ye taşımak istediklerini aktararak şöyle devam etti: "Türkiye'nin en büyük domates ürünü üreticilerinden ve ihracatçılarından Merko ile birlikte yürüttüğümüz proje kapsamında, firma bünyesinde bulunan domates tarlasına küresel domates hastalığı yönetim sistemi kurduk. TomCast isimli bu cihaz ile hava durumu, sıcaklık ve yaprak ıslaklığı verileri analiz edilerek optimum ilaçlama zamanlamaları tespit ediliyor. Böylece çeşitli hastalıklara karşı yapılması gereken ilaçlamanın takvimi oluşturulabiliyor."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.