Salı 17.10.2017
Son Güncelleme: Salı 17.10.2017

Enerji piyasalarına Fintech doping

Finansal verileri yapay zekâyla buluşturan Matriks, elektrik ticaretine yönelik yazılım geliştirdi. Ürün, ihtisas borsalarında da kullanılabilecek

Finans teknolojilerinde (fintech) küresel ligde yer alan Türk firmaları, başarı halkalarına her gün yenilerini ekliyor. 2003'ten bu yana, finans piyasalarında oluşan verileri yapay zekâ teknolojileri ile derleyerek, analiz imkânı sağlayan Matriks Bilgi Dağıtım Hizmetleri şimdi de enerji piyasalarına yönelik bir buluşa imza attı. Geliştirdiği son teknolojilerle 14 yıllık yazılımlarını da tamamen yenileyen Matriks, dünyanın ilk elektrik tezgahüstü piyasası yazılımını geliştirdi. Şirket enerji piyasalarındaki liberizasyonun ardından bu sektöre yönelik de uçtan uca çözümler sunan yazılımları piyasanın kullanımına sundu.
DÜNYADA ÖRNEĞİ YOK
Elektrik tezgahüstü piyasası için geliştirilen yazılım kısa sürede bu alandaki ticaretin üssü oldu. Veri, tahmin, işlem ve risk yönetimi bileşenlerini tek ekranda birleştiren bu ürünün dünyada bir ilk olduğunu ifade eden Matriks Yönetim Kurulu Üyesi Berkant Oral ve Genel Müdür Yardımcısı Cem Tutar, "Gerek konsept olarak, gerekse de veri inceleme ve analiz uygulamaları açısından dünyada bir ilki gerçekleştirdik. Aslında ilerideki ihtisas borsaları için altyapı oluşturuyoruz. Bunu doğalgaz, kömür ve pamuk gibi alanlarda da yaygınlaştırmayı hedefliyoruz. Diğer yandan Blockchain teknolojisini de ürünlerimize entegre ediyoruz" diye konuştu.
FİNANSTA AR-GE YAPIYOR
İTÜ ARI Teknokent'te projelerini sürdüren Matriks'in Fintech alanında öne çıkan çalışmaları arasında metalonline. net, altinonline. net ve finans laboratuvarları gibi yenilikçi projeler de bulunuyor. Ayrıca şirketin üniversitelerde kurduğu finans laboratuvarları da bu alanda eğitim ve araştırma imkanı sağlıyor.
1. Papara 300 bin kullanıcıya ulaştı
Elektronik Para Kuruluşu lisansına sahip Papara, banka olmadan bir bankanın yapabileceği birçok hizmeti sağlayabiliyor. Bir yıllık geçmişi olan şirket, 300 bin kullanıcıya ulaştı. Bir yılda 750 milyon TL'nin üzerinde finansal işlem hacmine ulaşan Papara'da bugün itibarıyla her 7 saniyede bir işlem gerçekleşiyor. Hem web'de hem cepte baştan aşağı yenilenen Papara, yine Bankalararası Kart Merkezi üyesi olarak Türkiye'de ilk defa banka bağımsız MasterCard logolu bir ön ödemeli kart olan Papara Card'ı da kullanıcılarına sundu.
2. Dericilerden ihracat atağı geldi
Türk deri sektörü, 2017 yılının ilk 9 ayında gerçekleştirdiği 1.1 milyar dolarlık ihracat ile geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yurtdışı satışlarını yüzde 9 artırdı. Türk deri sektörünün performansını değerlendiren İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği (İDMİB) Başkanı Mustafa Şenocak, "Sektörümüz yaşadığı sıkıntıları arkada bırakarak yoluna devam ediyor. 2017 firmalarımız açısından çok başarılı geçiyor. Pazarlarımızı çeşitlendirerek yolumuza devam ediyoruz. Ayrıca kilogram başına ihracatımız da artış gösteriyor" şeklinde konuştu.
3. KOBİ'lere 'İhracat Girişimcisi' ödülü
Online fuar imkânı ile Türkiye'deki KOBİ'lere dünya pazarlarına açılma fırsatı sunan Kompass'ın Türkiye'deki üyeleri arasında düzenlediği İhracat Girişimcisi yarışması sonuçlandı. Kompass. com kullanımları, üye profillerinin güncelliği, yaptıkları pazar araştırmaları ve gerçekleştirdikleri yurtdışı satışları gibi kriterler üzerinde yapılan değerlendirmede Gola Tekstil, Orjinal Metal ve Ziligen Kayış ödüle layık görüldü. Kompass CEO'su Patrick Coupier, ihracatçı KOBİ'lerin pusulası olduklarını söyledi.
4. KOBİ'ye yazılım ekosistemi kurdu
Herkesin yazılım yazabileceği bir platform geliştiren OCTOPOD'un radarında KOBİ'ler var. Konuyla ilgili olarak OCTOPOD Yönetim Kurulu Başkanı Şenol Balo, şunları söyledi: "KOBİ'lerin özel yazılıma ulaşamamaları gibi sektör sorunlarına çözüm olacağını düşündüğümüz bir ekosistem kurduk. Başta KOBİ'ler olmak üzere her boyutta firmaya fayda sağlıyoruz. OCTOPOD, web üzerinde çalışan, uzun güncelleme süreçleri gerektirmeyen, internet olan her yerden her cihaz üzerinden kullanılabilen ve kod yazmadan yazılım geliştirmeyi sağlayan bir platform oldu."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.