Salı 24.10.2017
Son Güncelleme: Salı 24.10.2017

Kobi turu

Cosa, dünyaya termostat satacak
Klima ve kombileri akıllandırarak, elektrik tüketiminde yüzde 40'a, doğalgaz faturalarında ise yüzde 30'a varan tasarruf sağlayan Cosa, kurulduğu 2014'ten bu yana 6 haneli satış adetlerine ulaştı. 2017 yılı sonuna kadar 7 haneli ciro rakamlarını görmeyi hedeflediklerini açıklayan marka, Türkiye'de üretilen bu teknolojiyi dünyaya ihraç etmeye hazırlanıyor. Cosa ekibi, ürünün halihazırda altyapı olarak uyumlu olduğu, İspanya, İtalya, Belçika, Kazakistan, İran ve Azerbaycan'da pilot çalışmalarına başladı. Ürünsel testler ve çözüm ortaklıkları çalışmalarının tamamlanması ile birlikte ihracata başlayarak büyümesine ivme katmayı hedefliyor. Girişim sermayesi fonlarından Revo Capital'in yatırımlarıyla büyüyen ve yola 2 kişi olarak çıkan Cosa ekibi de 20 kişiye ulaştı.
Türk Girişimci'ye Gıda Örgütü onayı
Nanomik , geliştirdiği doğal gıda koruyucuları ile Türkiye'nin özellikle ihracat sürecinde yaşadığı sıkıntılara çare olmayı hedefliyor. Şu anda doktora eğitimine devam eden ve şirketin kurucularından olan Buse Berber Örçen, 13 kişilik ekiple geliştirdikleri ürüne ilişkin şu bilgileri verdi: "Küf ve küf kaynaklı problemlerin önüne geçmek için kullanılan sentetik koruyucular ise hem doğaya hem de insan sağlığına ciddi zararlar veriyor. Taze meyve ve sebzenin yüzde 25'i küflenme veya ticari limitler sebebiyle israf oluyor. Nanomik, bu israfı engelleyebilecek yüzde 100 doğal koruyucular geliştirdi." Öte yandan Nanomik'e Dünya Gıda Örgütü'nden de onay aldı.
Dermokil'den küresel başarı
2007 yılından bu yana modern kozmetik alanında faaliyet gösteren Dermokil, gözünü küresel lige dikti. Ortadoğu, Avrupa, Suudi Arabistan, İran, Irak, Mısır, Çin, Somali ve Cibuti gibi ülkelere girmeyi başaran şirket, dünyada en çok bilinen Türk kozmetik markası olmayı hedefliyor. Dermokil Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Karaca, ürünlerini kullanan yabancıların, ülkelerinde de bu ürünleri kullanmak ve satın almak istemeleriyle, farklı ülkelerden talep aldıklarını belirtiyor. Özellikle Ortadoğu ve Avrupa ülkelerinden gelen taleplerin son dönemde arttığının altını çizen Karaca, yakın zamanda bulundukları ülke sayısında artış yaşayacaklarını söylüyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.