Giriş Tarihi: 26.10.2017

Turkcell’den yerli arama motoru: Yaani

Türkiye’de üretilen verinin % 4’ünün işlenebildiğini belirten Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu, “Yaani ile Türkiye’nin verisi Türkiye’de kalacak” dedi

Turkcell, Türkiye'nin ilk yerli arama motorunu geliştirdi. 'Yaani' adı verilen arama motoru, hassas bilgilerin Türkiye'de kalmasını sağlayacak. Yaani, ilk olarak mobil platformda kullanılacak. Türkçe bilen arama motorunu tanıtan Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, "Türkiye'de pazarın yüzde 97'si Google, yüzde 3'ü ise Yandex tarafından kontrol ediliyor. 'Turkcell Türkiye'nin verisi Türkiye'de kalacak' vizyonu doğrultusunda dijital servisler dışında arama motoru konusuna da yatırım yaptık" dedi.
Kendi arama motoruna sahip olmanın Türkiye'yi dünyada sayılı ülkeler arasına soktuğunu söyleyen Terzioğlu, "Veri merkezini yapıp işin içinden çıkamayız. Önemli olan bu veri merkezi üzerinde çalışan servisleri de geliştirmek. Yaani'nin verilerini de Gebze Veri Merkezimiz'de saklayacağız. Türkiye'nin kullanım alışkanlıklarına göre tasarlanan Yaani, Türkçeyi çok iyi anlıyor. Biz arama yaptıkça o öğreniyor. Bu sayede her seferinde karşımıza daha iyi arama sonuçları çıkartacak" diye konuştu.
Yaani'nin Türkiye'deki mobil ekosistemi de büyüteceğini anlatan Terzioğlu, "Bu Turkcell'in değil, tüm Türkiye'nin arama motoru. Hepimizin desteğiyle büyüyecek" şeklinde konuştu.
YERLİDE YÜKLÜ
Bundan sonra geliştirecekleri tüm T serisi akıllı cihazlarda Yaani'nin yüklü olarak geleceğini anlatan Terzioğlu, "Bunun yanı sıra Türkiye'nin önde gelen yerli cihaz üreticilerinden General Mobile halihazırda Yaani yüklü olarak satılan ilk cihaz. Vestel ile de görüşmelerimiz sürüyor" dedi. Terzioğlu, arama motorunun Turkcell'in diğer servisyeriyle entegre şekilde çalışacağını söyledi.
HEDEF TÜRKİYE'DE YÜZDE 25 PAZAR PAYI
Yaani adının nereden bulunduğunu da anlatan Terzioğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Hem Türkçe hem akılda kalıcı olmasını istedik. Ortadoğu ve Rusya'da kullanılan bir kelime. Arapça'da benzer anlama geliyor, Rusça'da da söylemesi çok kolay. Türk insanının beğendiği uygulamalar yurtdışında da çok başarılı oluyor. Bizim Yaani ile öncelikli hedefimiz Türkiye'de yüzde 25'lik pazar payına ulaşmak." Terzioğlu, Turkcell'in dijital reklam pazarına da adım atacağını söyledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.