Giriş Tarihi: 30.10.2017

‘Trafikte havuz uygulaması kalıcı’

Marmara Üniversitesi'nde düzenlenen konferansa katılan Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürü Şerif Çakırsoy sektörle ilgili değerlendirmelerde bulundu. "Türk Sigortacılık ve Özel Emeklilik Sektörünün Genel Görünümü" konulu konuşmasında Çakırsoy, trafik sigortasındaki havuz uygulamasının kalıcı olacağını; yine aynı branştaki tavan fiyat uygulamasının yakın dönemde kalkmasının mümkün olmadığını söyledi. Geçmişte sürekli teknik zarar yazan trafik sigortasında yeni uygulamalarla beraber %1.6 seviyesinde de olsa teknik kâra ulaşıldığını belirten Çakırsoy, branşın büyüklüğü nedeniyle bu oranın önemli olduğunu vurguladı. Trafikte fiyatların da son rakamlara %10 düşüş gösterdiği ifade eden yıl sonu itibarıyla 11 milyar lira prim üretimini beklediklerini açıkladı. Tavan fiyatın ancak birkaç sene sonra ortadan kalkabileceğini de sözlerine ekleyen Çakırsoy, "Havuz modelinin ise kalıcı bir unsurdur. Havuz kalıcı olur, ancak şekil değiştirebilir. Bu konuda sektörün görüşlerini dinlemeye hazırız" dedi. Emeklilik tarafında da değerlendirmelerde bulunan Şerif Çakırsoy, otomatik katılımla beraber katılımcı sayısının ve fon büyüklüğünün hızlı bir şekilde yükseldiğini söyledi. "2016 yılı itibarıyla 58 bin kişi BES'ten emekli oldu. Bu kişilerin 40 bin kadarı parasını alarak sistemden çıktı. Burada sadece 111 kişi yıllık gelir sigortası yaptırmış" diyen Çakırsoy, burada bir atılım yapılması gerektiğini vurguladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.