Perşembe 02.11.2017
Son Güncelleme: Perşembe 02.11.2017

İşte Konya izlenimleri...

Elmas modeliyle daha da yükselir
Kerem Alkin: Türkiye ekonomisinin 230 milyar dolardan, 830 milyar dolara yürümesinde Anadolu'nun başardığı dönüşüm kritik önemde. Türkiye'nin 1.5 trilyon dolara dönüşümü için şehirlerimiz yeni bir vizyon oluşturmalı. Konya 'elmas' modeliyle, önümüzdeki 10-25 yılı kurgulayıp, küresel rekabet konumunu 6'ncı sıradan yukarılara taşıyabilir.
Türk ekonomisine katkısı büyük
Şelale Kadak: Anadolu'nun hangi şehrine gitsek oranın potansiyeline tanıklık ediyoruz. Konya da bunlardan biri... 9 organize sanayi bölgesi olan Konya'nın Türkiye ekonomisine olan katkıları azımsanmayacak kadar büyük. Ailelere sömestr tatilinde buraya program yapmalarını tavsiye ediyorum.
Şehircilik adına rol model olabilir
Levent Tüzemen: Konya modern şehircilik adına rol model olabilecek bir değişim gösteriyor. Sadece Mevlana'nın yeri olarak Konya'ya bakmak yanlış olur. Bisiklet yolundan tutun da sanatın ve İslam'ın her türlü izlerini Konya'da görebiliriz. Cumhurbaşkanımızın açılışını yaptığı Ecdat Bahçesi göz kamaştırıyor. Sille Köyü'ne turistler akın ediyor.
Bu bir başarı öyküsüdür
Hakan Turpçu: Aşkın piri Hz. Mevlana'nın şehri, çok kültürlülüğün ve hoşgörünün dünyadaki başkenti Konya, kültürel olarak yüzyıllardır dünyaya örnek olmuştu, şimdi de ekonomik olarak büyük bir başarı öyküsüne imza atıyor. Modern şehircilik anlayışını ve incelikle düşünülmüş yeni projelerini gördüğümüzde doğrusu hepimiz gurur duyduk.
Konya'ya gitmek için çok sebep var
Bülent Cankurt: Konya'ya üç dönemdir başkanlık yapan Tahir Akyürek, şehri bambaşka bir havaya büründürmüş. İnanç turizminden kültür turizmine, gurme turizminden tarih turizmine kadar buraya gelmek için birçok sebep var. Ama her ne sebeple olursa olsun Konya'ya gelenlerin çok mutlu ayrılacağından şüphem yok.
Sanayi 4.0'a geçme hazırlığı yapıyorlar
Emre Aköz: Eskiden tarım ağırlıklı bir ekonomiye sahip olan Konya, bugün sanayide 4.0 dönemine geçmenin hazırlıklarını yapıyor. Burada şunu gördüm: Konyalı girişimciler dünyanın nereye gittiğinin farkında. Kendilerine güveniyorlar ve o dünya ile rekabet etmek için devleten koruma değil destek istiyorlar (alıyorlar da...)
Kendini Avrupa'da hissettiren şehir
Sinan Özedincik: Kalehan-Ecdat Bahçesi, Konya Büyükşehir Stadyumu, Mevlana Türbesi ile çok güzel bir şehir. Gördükten sonra nasıl daha önce buraya gelmedim diye düşündüm. Bütün şehri kaplayan bisiklet yollarını görünce kendimi Avrupa'da hissettim. Düzgün ve yüksek olmayan binalarına hayran kaldım. Yaşarım ben burada.
Konya verinin merkezi olsun
Timur Sırt: Konya, birçok büyükşehre kara ve demir yoluyla ulaşım olanağı sunuyor. Mevlana'nın tüm dünyadan insanları birleştiren davetiyle örtüşen mesajlarını dijital ortamda hayata geçirmek şart. Bu veri merkezi, iyi eğitimli insanları ve iş projelerinin hayata geçmesini sağlayacak.
Sadece Mevleviler şehri değil
İlker Gezici: Yapılan yatırımlar ve halkın refah seviyesinin artmasıyla birlikte artık Konya sadece Türkiye'nin buğday ambarı veya Mevleviler şehri değil. 4 üniversite, TÜBİTAK destekli ilk bilim merkezi, Kelebekler Vadisi, Japon Parkı, Ecdat Parkı gibi yerler şehrin yeni cazibe merkezleri... Her yer oldukça gelişmiş.
Turizm ve sanayide öne çıkmaya başladı
Ömer Karahan: Yalnız Mevlana ile örtüşemeyecek kadar zengin; tarih, tarım, gastronomi, kültür, eğitim, turizm, sanayi çeşitliliği ile önde ve kalkınmış bir şehir Konya... Bu buluşma madalyonun öteki yüzünü keşfetmemi ve Konya'yı anlayıp görebilmemi sağladı.
Yatırımlar ilgiyi daha da artıracak
Funda Karayel: Konya taşıdığı derin tarihiyle şehre olan ilgiyi yeni yatırımlarla arttıracak gibi gözüküyor. Konya Büyükşehir Belediyesi'nin şehre kazandırdığı, Selçuklu ve Osmanlı mimarisinden izler taşıyan Ecdat Bahçesi yeni açılmasına rağmen Konya'da görülecek yerlerin ilk üçüne girmeye şimdiden aday
Yükselen bir turizm merkezi oluyor
Fecir Alptekin: Konya'ya 1998'de gelmiştim, o zamandan bugüne yaşanan değişim inanılmaz. Bilim Merkezi'ne, Ecdat Bahçesi'ne hayran kaldım. Zaten Mevlana gibi bir değeri odağında barındıran Konya'nın tüm bu gelişmeler ve zengin yöresel tatlarla beraber yükselen bir turizm merkezi olması kaçınılmaz.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.