Perşembe 02.11.2017
Son Güncelleme: Perşembe 02.11.2017

OSB şehirleri kurulacak

Konya’daki panelde konuşan Belediye Başkanı Akyürek, 40 kilometre giderek fabrikaya ulaşıldığını belirterek, “İçinde konut, eğitim ve çalışma alanlarının bulunduğu OSB’lere hitap eden şehirler inşa edeceğiz” dedi

SABAH Yazarlar Kulübü'nün Konya buluşmasında illerin uluslararası rekabetteki konumu ve gelecek kalkınma hedefleri ele alındı. Konya'nın uluslararası rekabetteki konumu açısından dünü, bugünü ve gelecek kalkınma hedefleri moderatörlüğünü SABAH Gazetesi Yazarı Prof. Dr. Kerem Alkin'in yaptığı panelde ele alındı. Panele Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, Konya Sanayi Odası Başkanı Memiş Kütükçü ve Konya Ticaret Borsası Başkanı Hüseyin Çevik katıldı. Kerem Alkin, "Sürdürülebilirlik şehrin katma değer ve istihdam üretme becerisi için büyük bir öneme sahip. Şehirlerin bölgesel ve ekonomik anlamda iyi analiz edilmesi gerekiyor. İllerdeki Ar-Ge ve teknoloji merkezi sayısı, yenilikçilik, üretim ve ticaret becerisi, yaşam kalitesi rekabette büyük bir rol oynuyor" diye konuştu.
TRAFİĞİ ÇÖZECEĞİZ
Belediyelerin birçok konuda altyapısını iyileştirmesi gerektiğine vurgu yapan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, "Uygun sanayi alanları oluşturmamız gerekiyor. Konya'da 40 kilometre giderek fabrikaya ulaşabiliyorsunuz. Bu da trafiği etkiliyor. Bu sorunu çözmek için sanayi odası başkanımızla yoğun bir çalışma gerçekleştiriyoruz. İçerisinde konut, eğitim ve çalışma alanlarının bulunduğu OSB'lere hitap eden şehirler inşa edeceğiz. Böylece trafik probleminin ortadan kalkmasını hedefliyoruz" ifadelerini kullandı. Konya'da köyden kente göçte büyük bir sıçrama yaşandığına da değinen Akyürek, "Şehrin kalitesi yükseldikçe ve istihdam arttıkça köyden kente çok fazla göç gerçekleşti. Konya olarak 13 yıl önce 726 bin olan merkez nüfus 1 milyon 300 bini geçti. Planlı yapılaşma ve kurallı bir hayat ile Konya'yı daha da geliştireceğiz" diye konuştu.
23 MİLYON M2
Konya Sanayi Odası Başkanı Memiş Kütükçü, "Organize Sanayi Bölgesi 23 milyon metrekareyle Gaziantep ve Eskişehir'den sonra Türkiye'nin 3'üncü büyüğü konumunda. Biz bunu 10 yıl içerisinde birinci yapmak istiyoruz" dedi. Konya'da 15 Ar-Ge merkezi olduğunu belirten Kütükçü, "Türkiye'de 8'inci sırada bulunuyoruz" dedi.
SABAH'ın düzenlediği "Konya'da SABAH" etkinliğinin öğleden sonraki oturumunda, Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, Konya Sanayi Odası Başkanı Memiş Kütükcü ve Konya Ticaret Borsası Başkanı Hüseyin Çevik açıklamalarda bulundu. Prof. Dr. Kerem Alkin moderatörlüğündeki panelde şehrin rekabet gücü masaya yatırıldı.
'GÜNÜMÜZDE MEVLANA'YI ANLAMAK GEREKİYOR'
SABAH Yazarlar Kulübü'nün Konya'da gerçekleştirdiği buluşmada SABAH Gazetesi Hafta Sonu Ekleri Yazı İşleri Müdürü Hakan Turpçu'nun moderatörlüğünde "Konya ve Mevlana" konulu panel yapıldı.
MEVLANA'NIN TORUNU
Panele Mevlana Vakfı Başkan Vekili Esin Çelebi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Dekanı Prof. Dr. Bilal Kuşpınar ve Necmettin Erbakan Üniversitesi'nden Prof. Dr. Caner Arabacı katıldı. Sevgi ve hoşgörü üzerine kurulmuş mevlevilik ve Mevlana'nın konuşulduğu panelde, Mevlana'nın 22'inci kuşak torunu Esin Çelebi Mevlana kültürünün özümsenmesi ve yaşatılmasının önemine vurgu yaptı. Mevlana'nın sözlerinin gün geçtikçe daha da anlam kazandığını belirten Çelebi, UNESCO Dünya Kütürel Mirası ile çalışma başlattıklarını belirterek, "Yaptığımız çalışmaları UNESCO'ya sunduk ve akredite edildik. Mevlevilik konusunda akredite edilmiş tek kuruluşuz. Bu da bizim için büyük bir gurur kaynağı" diye konuştu. Mevlana döneminde Konya'da ilmin geliştiğini belirten Caner Arabacı ise "Selçuklu Konyası'nda 30 medrese vardı. Böyle yoğun medrese olan bir yere Mevlana'nın gelmesi, ilme müthiş bir rağbet olduğunun göstergesidir. Konya bu devirde ilim merkezi haline getirilmiştir" dedi. Bugünkü gençlerin Mevlana'dan alacağı çok önemli dersler olduğunu belirten Necmettin Erbakan Üniversitesi Dekanı Bilal Kuşpınar da "Mevlana'nın en önemli özelliği insanı ve evreni iyi okumasıdır" diye konuştu.

Engin TUNÇ

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.