Cuma 03.11.2017 00:00

Türk Lirası Ekim'i

15 Temmuz hain darbe girişiminden bu yana yerlilerin en çok döviz bozduğu ay geride bıraktığımız ekim ayı oldu.

Ekim ayı darbe girişiminin yaşandığı Temmuz 2016'dan bu yana yerlilerin en çok döviz bozduğu ay oldu.

Merkez Bankası'nın verilerine göre Ekim ayında yerli tasarruf sahiplerinin döviz mevduatlarında 5,6 milyar dolarlık bir gerileme görüldü. Aynı zamanda bu ay, yerlilerin tüm haftalarda döviz bozduğu ay olarak dikkat çekti.

15 Temmuz'da gerçekleşen darbe girişiminin ardından, dolar kurunun hızlı yükselmesiyle yerli tasarruf sahiplerinin döviz mevduatlarında hızlı bir gerileme görülmüştü. Darbe girişiminin yaşandığı 2016 Temmuz'unda yerlilerin döviz mevduatları 9,7 milyar dolar azalmıştı.

Sonrasında Türkiye boz doları kampanyasıyla da dolarizasyonun hızlanmasına karşı bir hamle yapmıştı.Fakat bu yılın Ekim ayında görüldüğü kadar döviz mevduatlarında büyük bir gerileme kaydedilmemişti.

Dolar kurunun rekor kırdığı 2017 Ocak ayında bile yerlilerin döviz mevduatlarında böyle bir azalma olmamıştı. Ocak ayında dolar/TL 3,94 ile tarihi rekor seviyeye çıkarken, o ay yerlilerin döviz mevduatlarındaki gerileme yaklaşık 2,5 milyar dolar olmuştu.

Ekim ayında yerlilerin döviz mevduatlarından vazgeçmesinde dolar kurunun hızlı yükselmesi önemli rol oynadı. Ekim ayı başında 3,55 seviyesinde olan dolar/TL kuru, Türkiye'yi negatif ayrıştıran haber akışı ve jeopolitik gelişmelerin etkisiyle ay içerisinde 3,85 seviyelerine kadar yükselmişti

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.