Pazar 05.11.2017

Aselsan 145 kat yükseldi devleri solladı

Türkiye’nin savunma sanayiindeki başarısı, Aselsan’ın borsadaki hisselerine de yansıdı. Şirketin hisseleri 2002’den bu yana 145 kat arttı. Piyasa değeri 35.4 milyar TL’ye çıktı

Kasım 2002 seçiminin ardından tek parti iktidarı ile ekonomi ve siyasette istikrarı sağlayıp, ekonomisini üç kat büyüten Türkiye, savunma sanayiinde dışa bağımlılıktan kurtulmak için tarihi adımlar atıyor. Helikopterden uyduya, mühimmattan zırhlı araca kadar birçok savunma sanayii hamlesi atılırken, bunların başrolündeki Aselsan (Askeri Elektronik Sanayi ), Borsa İstanbul'da adeta tarih yazıyor.
10 YILDA YÜZDE 5000 YÜKSELDİ
Kasım 2002'den bu yana hisseleri yaklaşık 145 kat yükselen Aselsan'ın piyasa değeri 35.4 milyar liraya çıktı. Tüpraş, İş Bankası, Erdemir, Sabancı Holding gibi birçok dev firmayı geride bırakan Aselsan, Türkiye'nin piyasa değeri en yüksek dördüncü şirketi oldu. Aselsan hisseleri son bir yılda yüzde 276, yüzde 5 yılda yüzde 1000, son 10 yılda ise yüzde 5000 yükseldi.
15 KAT BÜYÜME SAĞLADI
1975 yılında Türk Silahlı Kuvvetleri'nin haberleşme cihaz ihtiyaçlarının karşılanması amacıyla kurulan Aselsan'ın sermayesinde Türk Silahlı Kuvvetleri'ni Güçlendirme Vakfı'nın yüzde 85 payı bulunuyor. Halka açıklık oranı yüzde 15 olan şirketin 2002'den bu yana aktifi 15, cirosu 10 kat arttı. Defence News Top 100 listesinde 2012'de 76'ncı sırada olan Aselsan, 2016'da 58'inci sıraya yükseldi. Şirket İSO 500'de de 42'cilikten 23'üncü sıraya çıktı.
6.5 MİLYAR $ SİPARİŞ
Aselsan Merkezi Tedarik Direktörü Ali Rıza Kılıç geçen haftalarda yaptığı açıklamada şirketin 6.5 milyar dolarlık siparişi bulunduğuna dikkat çekti. Her 10 siparişinden 9'unu KOBİ niteliğindeki firmalara veren Aselsan'ın alt yüklenicilere sipariş tutarı 3.3 milyar liranın üzerinde. Son 8 yılda yurt içine verilen siparişleri yaklaşık 7 kat artarken, özellikle KOBİ'lerle çalışılıyor. 2008'de KOBİ'lere verilen sipariş miktarı 62 milyon dolar iken bu rakam, 2016'da 410 milyon dolara ulaştı. 2016'da her 10 siparişten 9'u KOBİ niteliğindeki firmalara verildi. Bunun sonucunda yurt içi alım oranı yüzde 38'den 66'ya çıktı. Şirket 2006'da 715 firmaya iş verirken, 2016'da bu sayı bin 962'ye çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.