Pazar 05.11.2017
Son Güncelleme: Pazar 05.11.2017

İş ahlâkı üretimi artırır

İGİAD tarafından düzenlenen 2’inci İş Ahlâkı Zirvesi’nde konuşmacılar işçi ve işverenin ortak ahlâki değerler çerçevesinde buluştuğu takdirde, üretimin artacağını belirtti

Türkiye İktisadi Girişim ve İş Ahlakı Derneği'nin (İGİAD) düzenlediği 2'inci İş Ahlakı Zirvesi Haliç Kongre Merkezi'nde gerçekleştirildi. Türkiye'nin önde gelen kamu, özel sektör yöneticileri ve akademisyenlerine ev sahipliği yapan zirvede, üretimde iş ahlakı, büyüme ve inovasyon masaya yatırıldı. Zirvenin açılış konuşmasını yapan Başbakan Yardımcısı Fikri Işık, nitelikli ve değerler eğitimiyle yetiştirilmiş insan gücünün önemine işaret etti. Işık, "Rutin işlerin robotlar tarafından yapıldığı bir çağa doğru gidiyoruz. Bu robotları programlayan insanların ahlaki değerlerinin çok yüksek olması gerekiyor. Siz o yapay zekayı oluşturan insan kaynağını etik değerlere sahip şekilde yetiştirmezseniz, insandan bağımsız ve insanın kontrol edemeyeceği bir dünyayı yok edecek canlıların öne çıkmasını engelleyemezsiniz" dedi.
SOSYAL HAKLARA SERTİFİKA
Zirvede SABAH Gazetesi Ekonomi Müdürü Dr. Şeref Oğuz'un moderatörlüğünde ORKA Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu ve Hak-İş Konfederasyonu Genel Başkanı Mahmut Arslan'ın katılımıyla 'İşveren ve işçi açısından üretimde iş ahlakı' başlıklı oturum düzenlendi.
İş ahlakının tam olarak tanımlanması gerektiğine dikkat çeken Orakçıoğlu, bu kapsamda stratejik bir yol haritasının çıkarılması gerektiğini kaydetti. Orakçıoğlu, "Üretimde kalite standartları belirliyken üreten işçiler için bir sosyal hak standardı yok. Sosyal hakların standardize edilmesi için elbirliğiyle çalışmalıyız" diye konuştu. Mahmut Arslan da iş ahlakı tanımlarının Batı'dan alındığını belirterek, "Oysaki Batı'nın zihni küresel kapitalizm üzerine kuruludur. Biz bunun üzerinden gitmek yerine, köklü geleneklerimize sahip çıkıp, kendi kültür ve değerlerimi üzerinden işçi ve işveren için yeni bir model oluşturabiliriz" dedi.
İŞ BARIŞI SAĞLANIRSA İŞ AHLÂKI GELİŞİR
Zirvenin öğleden sonraki 'İş ahlakı açısından büyüme ve inovasyon' başlıklı oturumunun moderatörlüğünü İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Cengiz Ceylan yaptı. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi ve Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Başkanı Nail Olpak'ın katıldığı oturumda, işveren ve işçinin ortak ahlaki değerlerde buluşabileceği belirtildi. "İş ahlakı iş dünyasındaki davranışları yönlendiren etik kulların toplamı" diyen Nail Olpak, büyümenin önündeki engeli aşacak etik kuralların sağlanması gerektiğine dikkat çekti. Mevcut yasalarda işvereni haksız gören bir yaklaşımın olduğunu belirten Olpak, "Kamunun işçi ve işveren nezdinde adil yaklaşması gerekir. Kamuda iş barışı sağlanırsa iş ahlakı da gelişir" dedi.
AİLEDE BAŞLAR OKULDA DEVAM EDER
TİM Başkanı Büyükekşi, iş ahlakının temel ahlaki değerlerden ayrılmayacağını belirtti. Büyükekşi, "Ahlaki değerler ailede başlar, okulda devam eder. Ahlaki değeri olmayan birinden iş ahlakı da beklenemez. Bu nedenle iş ahlakının geliştirilmesi için bizim ahlaki değerlerimize sahip çıkan kültürel eğitimi çocuklarımıza vermemiz gerekir" dedi. Üretim sektörünün Türkiye'nin büyümesinde asli rol oynadığını belirten Büyükekşi, insanların üretimde çalışmaya özendirilmesi gerektiğini sözlerine ekledi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.