Pazartesi 13.11.2017

Mobil yüzde 100’e dayandı

Dijital bankacılıkta yüzde 96 rakamına ulaştıklarını belirten Akbank Genel Müdür Yardımcısı Tolga Ulutaş, “Akbank Direkt Mobil kullanan müşteri adedimize son bir yılda 1 milyondan fazla müşteri ekledik” dedi

Dünyada dijitalleşme trendiyle birlikte mobil kanalların kullanım oranları da artıyor. Bankaların da dijital işlem adetleri her yıl yüzde 100'e daha çok yaklaşıyor. Akbank Direkt Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tolga Ulutaş, "Gelişen teknoloji, tüm sektörleri olduğu gibi bankacılığı da değiştirdi. Bankacılık, zaman ve mekân bağımsız yapılan bir işe dönüştü. Bankamızdaki işlemlerin yüzde 96'sı direkt kanallar üzerinden yapılıyor. Örneğin, Akbank Direkt Kredi, Aralık 2015'te hayatımıza girdiği günden bu yana en çok tercih edilen dijital bankacılık ürünlerinden biri oldu ve bugün ihtiyaç kredisi kullanmak isteyen üç müşterimizden ikisi dijital kanalları tercih ediyor. Akbank Direkt Mobil kullanan müşteri adedimize son bir yılda 1 milyondan fazla müşteri ekledik" dedi.
İHTİYAÇ NOKTASINDA
Tüketicilerin bankacılığa değil, parasını doğru yerde değerlendirmeye, doğru yerde harcamaya ihtiyaçları olduğunu belirten Ulutaş, "Ancak mevcuttaki deneyim, finansal ihtiyaçların karşılanması için önce kredi çekip sonra alışveriş yapma üzerineydi. Biz bunu değiştirdik artık paraya ihtiyaç duyulan noktadayız. Akbank Direkt üzerinden yenilikçi ürün ve hizmetlerimizi tasarlarken, bankacılık servisleri ve bireyin ihtiyaçlarını farklı süreçler olmaktan çıkarıp, entegre tek bir süreç haline getirme vizyonuyla çalışıyoruz. 'Akbank Direkt Öde', bu vizyonun bir örneği. Eylülde lanse ettiğimiz yeni bir hizmetle müşterilerimiz online alışverişlerini kredi kullanarak ödeyebiliyor ve bunu kesintisiz bir süreçle gerçekleştiriyor. 'Akbank Direkt Öde' ile müşterilerimiz ister kredi ister hesaptan havale seçenekleriyle ödemelerini yapabiliyor" şeklinde konuştu.
BLOCKCHAIN PROJESİ
Finansal inovasyonun, önümüzdeki dönemde zamandan tasarruf sağlamanın yanı sıra finansal ihtiyaçlar için özel çözümler sunmaya başlayacağını belirten Ulutaş sözlerini şöyle sürdürdü: "Akbank olarak kendi kendine teknolojisini üretmeye çalışan kurumların gelecekte dezavantajlı olacağına inanıyoruz. Bu nedenle de tüm dünyadaki inovasyonları takip eden, ortak aklı kullanan bir yapı olan 'Akbank LAB' yapılanmasını kurduk. Akbank LAB ile amacımız, bütün dünyada, sektör bağımsız oluşturulan teknoloji ve yaklaşımları takip ederek bu fikirleri güven, yaygınlık, zaman maliyeti boyutlarına hizmet edecek servisler yaratmak üzere bankamıza getirmek. Akbank LAB, dünyanın her yerindeki inovasyonları, Türkiye'ye getirecek önemli bir merkez olarak çalışmalarını sürdürüyor."
RİPPLE İLE İŞBİRLİĞİ
Akbank LAB tarafından yapılan etkinlikler ve araştırmaların büyük önem taşıdığının altını çizen Ulutaş, "Değerli fikirleri doğru fintechle ile işbirliği için değerlendiriyor, ürün ve uygulamalarımızı, hız ve performans bazında bir üst seviyeye taşıyoruz. Akbank LAB'de Ripple işbirliği ile pilot çalışması başarıyla gerçekleşen Blockchain teknolojisi ile yurtdışı para transferi projesinin yanı sıra, yapay zekâ, makine öğrenimi, robotik süreç otomasyonu, dijital ödemeler, finansal danışmanlık gibi alanlarda çok sayıda proje yürütüyoruz."
MOBİL % 44 BÜYÜDÜ
Vakıfbank, 2017'nin ilk dokuz ayı itibarıyla mobil bankacılık uygulamaları kullanan müşteri sayısında yılbaşına göre yüzde 44'ün üzerinde bir büyüme yakaladı ve kullanıcı sayısı 2 milyonu aştı. Bankacılık sektöründe dijital kanalların giderek öne çıktığını, yakın gelecekte bu kanallar aracılığı ile yapılacak işlemlerin çok daha yaygınlaşacağını vurgulayan VakıfBank Genel Müdür Yardımcısı İlker Yeşil, "Dijital bankacılığın en fazla kullanıldığı ülkelerden birinde yaşıyoruz. Türkiye Bankalar Birliği'nin verilerine göre, ülkemizde Temmuz-Eylül 2017 dönemi içinde sisteme en az bir kez giriş işlemi yapmış aktif bireysel dijital bankacılık müşteri sayısı 30 milyon 652 bin kişiye ulaştı. Bu sayının 4 milyon 864 bini 'sadece internet bankacılığı' işlemi, 19 milyon 100 bini de 'sadece mobil bankacılık' işlemi yapmış. Hem internet hem mobil bankacılık işlemi gerçekleştiren kullanıcı sayısı ise 6 milyon 687 bin olarak görülüyor" dedi. Teknolojinin hızlı gelişimi, yeni neslin gösterdiği uyum kapsamında stratejilerini değiştirdiklerini de söyleyen Yeşil, adet bazında işlemlerin yüzde 90'ından fazlasının şube dışı olduğunu da vurguladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.