Salı 14.11.2017
Son Güncelleme: Salı 14.11.2017

Girişimci olacak çocuk ekonomisi

Yazar Mümin Sekman ve üstün zekâlılar eğitmeni Dr. Bahar Eriş’in ‘Çocuklar Nasıl Başarır’ kitabı çıktı. Kitap, girişimci olacak çocukların önceden keşfini sağlıyor

Başarı üzerine yazdığı kitapları 3 milyon baskı yapan Mümin Sekman ile 10 yıl Boğaziçi Üniversite'sinde üstün zekalılar eğitimi veren Dr. Bahar Eriş'in hazırladığı "Çocuklar Nasıl Başarır" kitabı çıktı. Kitabın girişimcilik ve ekonomiyle ilgili kısımlıları özetle şu şekilde: Çocuğunuz bir türlü ders çalışmıyor. Acaba bir "teşvik paketi" açsanız işe yarar mı? Parayı özel öğretmenler yerine, direkt çocuğunuza verseniz, ders notları yükselir mi? Harvard Üniversitesi'nden ekonomi profesörü Roland Freyer 10 yıl bu konuyu araştırmış. Buna göre, parasal ödüller, başarılı öğrencilerin başarısını artırıyor ama başarısızlarda işe yaramıyor. Acaba çocuğunuza mütevazi bir ev mi bırakmanız, yoksa kütüphane mi bırakmanız onu daha başarılı yapar? 27 ülkeden 70 bin katılımcıyla 20 yıl boyunca yapılan bir araştırmaya göre, içinde 500'den çok kitap olan bir evde büyümek, ailenin eğitim düzeyinden, hangi ülkede doğulduğundan, babanın mesleğinden, ülkenin refah seviyesinden de daha fazla çocuğun başarısını etkiliyor. Az gelişmiş ülkelerde 500 kitap etkisi daha da fazla oluyor. Kitaplık eğitim seviyesine ortalama 6.6 yıl ekliyor. Bu da gelir seviyesini yükseltiyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.