Cumartesi 18.11.2017

Teknoloji transferine 52.5 milyonluk katkı

Türkiye’nin teknoloji alanındaki fikirlerini ortaya çıkarmayı, yatırımcı ile buluşturarak pazara açılmasını ve ileri teknoloji ihracatını artırmayı hedefleyen Teknoloji Transferini Hızlandırma-Türkiye Projesi’nde 50 milyon euronun üzerinde fon kullandırıldı

Nihai yararlanıcısı TÜ- BİTAK olan, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı adına Avrupa Yatırım Fonu (EIF) tarafından yönetilen, Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti mali iş birliği çerçevesinde bakanlığın Rekabetçi Sektörler Programı kapsamında finanse edilen ve Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı (TTGV) tarafından yürütülen TTH-Türkiye Projesi'ndeki son gelişmeler, düzenlenen toplantıyla açıklandı. Toplantıda konuşan TTGV Genel Sekreteri Mete Çakmakcı, TTH-Türkiye Projesi'nin, araştırma ve teknoloji geliştirme faaliyetleri ile pazar arasındaki boşluğu doldurmak üzere, teknolojiyi yaratan start-up'lar ile akademisyenlerin kurdukları şirketlere (spin-off) sermaye ortaklığı ile yatırım yapılarak gelişmelerinin ve globalleşmelerinin sağlanması amacıyla tasarlandığını kaydetti. Çakmakcı, TTH-Türkiye Projesi'nin amaçları arasında, bilginin üretildiği noktadan üretime taşınabilmesi için Teknoloji Transfer Ofisleri'nin (TTO) uluslararası örneklerden de yararlanarak yetkinliklerinin artırılması olduğunu bildirdi. TÜBİTAK Teknoloji ve Yenilik Destek Programları Başkanlığı (TEYDEB) Başkanı Mehmet Aslan da 2012 yılından bu yana doğrudan TTO'lar için 86.5 milyon lira ve TTO hazırlık çağrıları kapsamında 9 milyon liralık fon desteği olmak üzere toplamda yaklaşık 96 milyon liralık destek sağlandığını belirtti. yatırım oranları yükseliyor TTH Türkiye VC fon şirketleri Diffusion Capital Partners (DCP) Yönetici Ortağı Haluk Zontul ise 12 girişime 100 bin-4.5 milyon euro arasında yatırım yapıldığını belirterek, teknoloji tabanlı şirketleri destekleyerek ülke ekonomisine katkı sunduklarını kaydetti. Zontul, "Örneğin, BEE'O Propolis şirketi Türkiye'de ilk defa propolis üretimini başlattı. Bu arı ürününü insan tüketimine uygun hale getirerek yüzde 100 doğal gıda ve gıda takviyesi ürünlere dönüştürdü. Şu anda hem Türkiye'ye hem de dünyaya satış yapıyor. Böylece bu zamana kadar ithal edilen bir ürün artık Türkiye'den ihraç edilir hale geldi" diye konuştu. ACT Venture Partners Yönetici Ortağı Okan Kara ise 3 yılda 15 global teknoloji girişimi şirketine yatırım yaptıklarını belirtti.
23 TEKNOLOJİ YARATAN GİRİŞİME YATIRIM YAPTI
Verilen bilgiye göre, 2014 sonunda uygulamaya konan TTH-Türkiye Projesi kapsamında, teknoloji tabanlı araştırmaların ticarileştirilmesi için girişimlere yatırım yapmak üzere iki TT H Türkiye fon yönetim şirketinin kurulması ve TTO 'nun Ar-Ge ticarileştirme yetkinliklerinin artırılarak üniversite ve sanayi arasında etkin rol oynamalarının sağlanmasına destek olunması hedeflendi. Proje kapsamında 2015 yılının mayıs ve temmuz aylarında EI F desteği ile Hollanda merkezli olarak kurulan DCP Diffusion Capital Partners ve ACT Venture Partners fon yönetim şirketleri, toplam 23 girişime 50 bin ila 2.5 milyon euro arasında yatırım yaptı. 31 Ekim 2017 itibarıyla 30 milyon euro büyüklüğündeki DCP Fonu, 12 girişime 22.5 milyon euro büyüklüğündeki ACT Fonu ise 11 girişime destek verdi. Ayrıca her 2 şirket, Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı'nın (BRO P) hedef bölgesinden toplam 25 projeye kavram ispatı (PoC-Proof of Concept) yatırımı yaptı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.