Cuma 24.11.2017
Son Güncelleme: Cuma 24.11.2017

Helal pazarın yüzde 80’i gayrimüslimlerin elinde

İslam İşbirliği Teşkilatı (İİT) Helal Fuarı ve Dünya Helal Zirvesi, dün Lütfi Kırdar'da 5'inci kez kapılarını açtı. Etkinliğe, Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci'nin yanı sıra 40 Müslüman ülkenin bakanları ve üst düzey temsilcileri katıldı. Zirvede konuşan Zeybekci, helal pazarın 4 trilyon dolara ulaştığını belirterek, bu pazardaki tüketim mallarının yüzde 20'sini Müslüman ülkelerin ürettiğini söyledi. Zeybekci, "Oran artırılabilir ancak üretimin yüzde 100 Müslümanlarca yapılması gibi bir durum olamaz. Fakat bunların helal mi haram mı olduğu konusundaki standartları belirlemenin, ölçüm değerlendirme sistemini kurmanın, sertifikasyon işlemlerinin yüzde 100'ünü yapabiliriz" dedi. Zirveye katılan İİT Genel Sekreter Yardımcısı Hamit Opeleryo helal sertifikalarının üye devletler arasında tanınmasının net bir ihtiyaç olduğunu vurguladı. İslami Ticareti Geliştirme Merkezi (ICDT) Genel Direktörü El Hassane Hzaine de, İslam ülkeleri arasındaki ticaretin önündeki en temel engelin teknik standartların yükseltilmesi ve uyumlulaştırma sorunu olduğunu aktardı. İslam Kalkınma Bankası'ndan Khaled Al Aboodi, "Helal kavramı sadece Müslümanlar için değil dünya genelinde popüler. Bu alanda önemli bir talep ve tedarik çalışması görülüyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.