Giriş Tarihi: 27.11.2017

KDV’de İngiltere modeli

Maliye Bakanlığı’nın KDV konusunda köklü bir değişim yapmaya hazırlandığını aktaran KONUTDER ve Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas, bu yönde İngiltere modelinin incelendiğini söyledi. Elmas, “Üreticiden KDV yükünün alınacağı bir model üzerinde çalışılıyor” diye konuştu

Konut Geliştiricileri ve Yatırımcıları Derneği (KONUTDER) ve Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas, Maliye Bakanlığı'nın KDV konusunda köklü bir değişim yapmaya hazırlandığını söyledi. Elmas, "İngiltere modeli inceleniyor. Buna göre üreticiden KDV yükünün alınacağı bir model üzerinde çalışılıyor. İnanıyorum ki, yönetmelik değişikliği ve kentsel dönüşüm teşvikleriyle birlikte 2018 yılı sektörün en parlak yılımız olacaktır" dedi. Sektörün kentsel dönüşüm kaynaklı yılda maksimum 300 bin konut yapabildiğine dikkat çeken Elmas, bu rakamın yukarı taşınması gerektiğini vurguladı. Elmas, "Yılda yaklaşık 1 milyon konut ruhsatı alıyoruz. Bu potansiyeli hızlıca kentsel dönüşüme kaydırmalıyız. Potansiyelimizi kentsel dönüşüme kaydırarak bütün Türkiye'de yılda 500 bin bandında rakamlara ulaşmamız gerekiyor. Bu şekilde yapabilirsek 15 yılda kentsel dönüşüm sürecini tamamlayabiliyoruz" diye konuştu.
PARSEL DÖNÜŞÜM DE GEREKLİ
Kentsel dönüşümün hem mahalle hem de parsel bazında yapılması gerektiğini anlatan Elmas, büyükşehir ölçeğinde de dönüşümlerin yapıldığına dikkat çekti. Elmas, "Sur Yapı olarak Antalya'da yaptığımız büyük bir kentsel dönüşüm projemiz var. 1 milyon 300 bin metrekarelik bir arazi. İki mahalleyi birleştirerek Antalya Büyükşehir Belediyemizle birlikte örnek bir dönüşüm projesi gerçekleştiriyoruz" ifadelerini kullandı. Her yerde bu büyüklükteki işleri yapmanın kolay olmadığını aktaran Elmas, şunları anlattı: "Parsel bazında dönüşüm de çok önemli. Çünkü deprem çok net bir gerçeğimiz. Parsel bazında dönüşümü kötü görmek doğru değil. Hep mahalleyi dönüştürmek, hep büyük alanları dönüştürmek doğru olanı ama kolay değil. En azından iki üç parseli birleştirerek 2 bin metrekare ya da 3 bin metrekare alanlara eriştirerek parselleri dönüştürebiliriz. Bu büyüklükteki dönüşümde kısmi de olsa otopark sorunu çözülebilir. Bir miktar da olsa yeşil alan ve çocuk oyun alanı eklenebilir. Bir blok, iki blok projelerle de dönüşüm hızlandırılabilir. Bazı bölgelerde bazı imar planları bunu teşvik ediyor. Bunlar doğru işler. Yeni çalışılan kentsel dönüşüm yasası ve yönetmeliğinde işin bu kısmını teşvik edici mekanizmaları kurmak gerekli. Yoksa mahalle düzeyinde dönüşümü hep ele alırsak bu işte geç kalırız."
DÖNÜŞÜM HIZLANMALI
Yaklaşan depreme karşı dönüşüm sürecinin hızlandırılması gerektiğini belirten Elmas, "Çünkü bir mahalleyi dönüştürmeye kalktığımızda karşımıza binli rakamlarla ifade edilen hak sahipleri çıkıyor. Bu hak sahiplerinin her birini ikna etmek çok kolay bir iş değil. Bütün bunları çözüp sonra imar hukuklarını yürütüp ruhsat alıp, başlatmak gerçekten büyük emek ve zaman isteyen işler. Bizim ülke olarak önümüzde çok uzun zamanlar yok, hepsini birlikte yapmalıyız. Hem mahalle bazında daha kent ölçeğinde doğru dönüşümler, yeşil alanlarını sosyal alanlarını daha planlı yaptığımız dönüşümler ve bunlarla birlikte daha küçük alanları teşvik eden çalışmaların önünün açılması lazım. Başka türlü bu iş hızlanmaz" dedi.
DÖNÜŞÜM VE DEPREM GÜNDEMDE TUTULMALI
Sabah Gazetesi'ne düzenlediği kurultaylardan dolayı teşekkür eden Altan Elmas, "Ülkemizin önemli iki gerçeği olan deprem ve kentsel dönüşümün üzerinde durarak İstanbul, Bursa, İzmir, Kayseri ve Antalya gibi büyük şehirlerimizde düzenlediği kurultaylarla bu konuları konuşmamız için bir platform oluşturuyor" dedi. Deprem ve kentsel dönüşüm gerçeğinin tekrar tekrar konuşulması ve daima gündemde kalması gerektiğini aktaran Elmas, bu kapsamda yapılan kurultayların son derece önemli olduğunu sözlerine ekledi.
YATIRIM İŞTAHI 20 YIL DAHA DEVAM EDER
Türkiye'de her gelir grubundan kişinin gayrimenkuldeki fırsatları fark ettiğini aktaran Altan Elmas, son 7-8 yıldır yatırım iştahının artarak sürdüğünü kaydetti. Hain darbe girişimine rağmen yatırımcı iştahının düşmediğini anlatan Elmas, "Ülkemizin konut sektörünün çok temel dinamikleri var. Her şeyden önce çok net bir tablo çok genç bir nüfusumuz var. Yıllık 700-750 bin civarında evlilik, 150 binlere varan boşanmalarla 900 bin kişiye biz her yıl ev bulmak durumundayız. Yıllık üretimimizde bu civarlarda" dedi. Yatırım iştahının 20 yıl daha devam edeceğinin altını çizen Elmas, "Çünkü genç nüfusumuz var. Bununla birlikte eski yapı stokumuz söz konusu ve 2000 sonrasında yapılan yapıların depreme dayanıklı olduğunu kabul ediyoruz. Bu durumu göz önüne aldığımızda ülkemizde 7.5 milyon dönüşmesi gereken konut var. Yılda en az 500 bin konut dönüştürebilirsek 15 yılda yenileme işlemini tamamlamış oluruz" diye konuştu.
EXİMBANK KREDİLERİNE ULAŞILABİLMELİ
Sektörün yaşadığı sorunlara da değinen Altan Elmas, şunları anlattı: "Sektör olarak Exımbank kredilerini kullanabiliyor olmalıyız. Bu yıl sektörün yabancıya konut satışı 4.5 milyar doları bulacak. Çok büyük bir rakam değil, sektörün yüzde 2'lik kısmı. Biz sektör olarak bu rakamı çok rahat yüzde 5 ya da 10 seviyelerine çıkarabiliriz. 10 milyar-15 milyar dolara seviyesinde yabancıya satışımız çok mümkün. Bunun olabilmesi için firmalarında teşvik edilmesi gerekir. Firmalar için yapılabilecek en güzel teşviklerden bir tanesi de uygun şartlarda krediye ulaşabilmesidir. Tıpkı ihracatçılarımız gibi. Exımbank kredilerinin gayrimenkul sektörünün yabancıya konut satan firmalarına kullandırılabilmesinin önü açılmalıdır."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.