Cuma 01.12.2017 00:00

AKTOB Yağcı: Turizm sektörü eski günlerine dönüyor

7. Uluslararası Resort Kongresi’nin açılış konuşmasını yapan AKTOB Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Yağcı; 2017 yılında Türkiye turizminin kritik bir eşikten geçtiğini, verilen destek ve teşviklerin sektöre önemli katkılar sağladığını ve bu desteklerin devam etmesi gerektiğini belirtti. Yağcı, Türkiye turizm sektörünün güçlü bir yapıya sahip olduğunu fakat gerçekleri de göz önünde bulundurulması ve gerçekleri de unutmamamız gerektiğini vurguladı.

AKTOB Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Yağcı, dünya ve Türkiye turizminin konjoktürel anlamda sıra dışı zamanlardan geçtiğini belirterek ve Türkiye turizm sektörünün 2017 yılında kritik eşiklerden birini atlattığını söyledi. Dün Bakanlık tarafından açıklanan Ekim 2017 ziyaretçi rakamlarına atıfta bulunarak; bir önceki yıla göre % 28 artış kaydettiğini ve turizm sektörünün eski günlerine dönüş sinyalini verdiğini ifade etti.

"KRİZLER GENELLİKLE ÜST ÜSTE 2 SENE SÜRMEMİŞTİR"

1984 yılından sonra verilere bakıldığı takdirde genellikle turizmdeki krizlerin 2 sene üst üste sürmediğine dikkat çeken Yağcı; 2018 yılının hem ülkemiz hem de Akdeniz Çanağı için olumlu yönde izleyeceğini ileri sürdü.

Kriz süreçlerinin iyi analiz edilmesi gerektiğini vurgulayan Erkan Yağcı; verilen destek ve teşviklerin sektöre önemli katkı sağladığını, bu destek ve teşviklerin devam etmesi gerektiğini söyledi.

"TURİZM ŞURASI HER 5 YILDA BİR DÜZENLENMELİ"

Diğer yandan geçtiğimiz günlerde düzenlenen 3. Turizm Şurası'nın da kendileri için önemli bir destek olduğunu ifade eden Yağcı; "şunu biliyoruz ki; Şura sadece kriz dönemlerinde değil, her 5 yılda bir düzenlenmeli ve sektör 5 yıllık süreçlerde vizyonunu geliştirmeli" dedi.

Erkan Yağcı, Türkiye turizm sektörünün güçlü bir yapıya sahip olduğunu fakat gerçekleri de göz önünde bulundurulması ve gerçekleri de unutmamamız gerektiğini vurguladı.

"BİZE REKABET GÜCÜMÜZÜ VEREN…"

Kriz ve şok dönemlerinde Türkiye'deki hizmet ve tesislerin kalitesinin ve sahip olduğu kalifiye eleman potansiyelinin önemli kozu olduğunu belirten Yağcı; "bize rekabet gücümüzü veren hizmet anlayışımız, tesislerimiz ve ürün çeşitliliğimizdir" dedi.

"5 YILDIZLI OTELLERİ 3 YILDIZLI ÇEVREDE ÜRETEMEYİZ"

BM Dünya Turizm Örgütü'nün 2017'yi "Sürdürülebilir Turizm" yılı ilan ettiğini belirten Yağcı; "2018 ve sonrasına hazır olmalıyız. Daha çok teknoloji, daha az insan gerçeğini de göz önünde bulundurmalıyız. Bizler 5 yıldızlı otelleri 3 yıldızlı çevrede üretemeyiz. Çevre unsuruna da önem vererek hareket etmeliyiz. Çevre bilincini, çevre dostu çözümleri göz önünde bulundurmalıyız" dedi.

"TÜRKİYE TURİZMDE ÖRNEK BİR VAKADIR"

Türkiye'nin dünya turizmi için örnek vaka (case study) olduğunu ifade eden Yağcı konuşmasını şu ifadelerle tamamladı:

"Turizm, Türkiye için ulusal anlamda önemi olan sektördür. Önemli olmasının nedenleri arasında havayolu taşımacılığı ve havayolu ulaşımı açısından jeopolitik konumu, konaklama sektörünün ve tesislerin niteliği yer almaktadır. Ülkemizde 4770 adet tesis bulunmaktadır. Bunların önemli bir kısmı yerli sermaye tarafından yapılmış ve yerli yatırımcılar tarafından işletilmektedir. Konaklama sektörümüz Yunanistan, İspanya ve Mısır'ın çok önündedir. Bunun nedeni de ağırlıklı olarak yerli yatırımcıların olmasıdır. Türkiye turizmi, kamu - özel sektörün ortak hareket ettiği önemli bir sektördür. Bu desteklenmeli ve geliştirilmedir."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.