Cuma 01.12.2017 00:00

Denizbank Ateş: Türkiye turizmde dünyada ilk altıyı hak ediyor

Denizbank Genel Müdürü Hakan Ateş, Türkiye'de turizmde sert düşüşlerin her zaman kısa sürdüğünü belirterek, "2016 yılında turizmde Türkiye sert bir düşüş yaşadı. 2017 yılında hızlı bir toparlanma oldu. 2015'te turist sayısında ilk 10'da olan Türkiye 2016'da ilk 10'a giremedi. Bu yıl 32 milyon turist sayısına ulaşabileceğimize ve yeniden ilk 10'a gireceğimize inanıyorum. Türkiye ilk 6'yı yakalayabilecek potansiyelde" dedi.

Antalya'da gerçekleşen 7. Uluslararası Resort Turizm Kongresinde sunum yapan Hakan Ateş, turizmi Türkiye'nin petrolü olarak niteleyerek, "Türkiye eğer İspanya kadar turist çekebilseydi, bugün GSYH'nin yüzde 4.7'si olan cari açık sıfıra inerdi. Ve yüzde 10'ların üzerinde seyreden işsizlik oranı da yüzde 6'lara düşerdi" diye konuştu.
"TURİZM GELİRİ 16 TRİLYON DOLARA ÇIKACAK"-
Dünyada turizm sektörünün 2009 ve 2015 haricinde hep dünya ekonomisinin üzerinde büyüme gösterdiğini söyleyen Hakan Ateş, "Turizmin önümüzdeki 3 yıllık dönemde dünya ekonomisinden 1.8 kat daha hızlı büyümesi, 2027'de 2 katına 16 trilyon dolara çıkması bekleniyor. Bugün 8 trilyon dolar olan turizm ekonomisinin de 2020'ye kadar yüzde 23 büyüyüp 10 trilyon dolara ulaşması öngörülüyor. Turist sayısı ise 2017'de yüzde 7 artıp, yıl sonunda 1.3 milyar kişiye ulaşacak" dedi.
Ateş, turizm harcamalarının gelecek 10 yılda iki kat büyüyerek 1.4 trilyon dolar artacağını belirterek,
2017'de toplam turizm harcamalarının 1.4 trilyon dolar olmasının beklendiğini ve en büyük payı da 309 milyar dolar ile Çin'in alacağını ifade etti. Ateş, 2027'de 2.8 trilyon dolara ulaşması beklenen toplam turizm harcamaları içinde Çin'in payının 924 milyar dolar çıkacağını kaydetti.
"ÇEVREMİZDE 1.6 MİLYAR NÜFUS VAR"-
Türkiye'nin turizm açısından cazip bir coğrafyaya sahip bulunduğunu ifade eden Ateş, Türkiye'nin çevresinde 4 saatlik uçuş mesafesinde 56 ülkede toplamda 1,6 milyar nüfus ve 28 trilyon dolar GSMH büyüklüğü mevcut olduğuna dikkat çekti. Ateş, Rusya pazarını telafi edilebilir durumda olduğunu, Ocak-Eylül 2016 döneminde 500 binlere düşen Rus turist sayısının, Ocak- Eylül 2017'de 4.1 milyona yükseldiğini, ancak Avrupalı turist sayısında azalma gözlendiğini söyledi.
"SORUNLU KREDİ ORANI ÇOK DÜŞÜK"-
Son dönemde devlet desteğiyle turizm sektörüne vergi ve SGK ödemelerinde indirim ve taksitlendirmeler yapıldığını hatırlatan Hakan Ateş, "Devlet ve özel sektör işbirliği ile turizm sektörüne verilen destekler neticesinde sorunlu kredi oranının yüzde 2.2 gibi makul düzeyde kaldığını kaydetti. Ateş, turizm sektörüne verilen kredilerin 2015'ten 2017'ye yüzde 15 oranında artarken, DenizBank'ın da bu süreçte sektöre destek olmaya devam ettiğini bildirdi.
"TURİZM SEKTÖRÜ DENİZBANK İÇİN STRATEJİK ÖNEME SAHİP"-
Turizmin, DenizBank'ın kuruluşundan bu yana odaklandığı niş sektörler arasında önemli bir yerde konumlandığını vurgulayan Ateş, "Bankaların ülkemizde turizm sektörüne kullandırdığı 20 milyar dolar kredinin 3 milyar dolarını DenizBank sağladı. DenizBank turizm sektöründe sadece büyük firmalara değil, KOBİ sınıfına giren küçük oteller, restoranlar, işletmecilere de destek oluyor" dedi. DenizBank'ın sektöre yeniden yapılandırma desteği sağladığını ve yeniden yapılandırılan ktedi tutarının 1.5 milyar doları bulduğunu belirten Ateş, "KGF tarafından turizm sektöründe yer alan 9 bin 300 firmaya 5.9 milyar TL KGF kefaletli kredi sağlandı. DenizBank ise turizm sektöründe faaliyet gösteren 174 firmaya 890 milyon TL tutarında KGF'li kredisi kullandırdı. Pazar payımız yüzde 15 oldu" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.